Malarz, ceramik, projektant, publicysta i pedagog, związany z lwowskim i krakowskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej SSP u F. Szynalewskiego i W. Łuszczkiewicza (1872-1875). Studia uzupełniał w Wiedniu w tamtejszej akademii i Kunstgewerbeschule. W 1879 wrócił do kraju, gdzie pracował jako nauczyciel rysunku, malarstwa dekoracyjnego i ceramiki w Kołomyi i Lwowie. Był wielkim popularyzatorem ceramiki pokuckiej, projektował plakaty, karty pocztowe, wzory tkanin i haftów. Jest autorem licznych prac z zakresu malarstwa ściennego, m.in. dekoracja loży I piętra Teatru Miejskiego we Lwowie, w 1880 projekt i realizacja polichromii do Sukiennic na przyjęcie Franciszka Józefa. W swoich obrazach olejnych, akwarelach i rysunkach, nawiązujących do tradycji akademizmu wiedeńskiego, najczęściej podejmował tematykę związaną z Pokuciem, rejonem Podhala i Beskidami. Artysta regularnie wystawiał swoje prace w krakowskim i lwowskim TPSP oraz w warszawskiej Zachęcie.
Olej, płótno,
60,5 x 87, 5 cm,
sygn. l.d.: W Kryciński
Malarz, ceramik, projektant, publicysta i pedagog, związany z lwowskim i krakowskim środowiskiem artystycznym. Kształcił się w krakowskiej SSP u F. Szynalewskiego i W. Łuszczkiewicza (1872-1875). Studia uzupełniał w Wiedniu w tamtejszej akademii i Kunstgewerbeschule. W 1879 wrócił do kraju, gdzie pracował jako nauczyciel rysunku, malarstwa dekoracyjnego i ceramiki w Kołomyi i Lwowie. Był wielkim popularyzatorem ceramiki pokuckiej, projektował plakaty, karty pocztowe, wzory tkanin i haftów. Jest autorem licznych prac z zakresu malarstwa ściennego, m.in. dekoracja loży I piętra Teatru Miejskiego we Lwowie, w 1880 projekt i realizacja polichromii do Sukiennic na przyjęcie Franciszka Józefa. W swoich obrazach olejnych, akwarelach i rysunkach, nawiązujących do tradycji akademizmu wiedeńskiego, najczęściej podejmował tematykę związaną z Pokuciem, rejonem Podhala i Beskidami. Artysta regularnie wystawiał swoje prace w krakowskim i lwowskim TPSP oraz w warszawskiej Zachęcie.