Martwe natury Karpiński zaczął malować w późniejszym okresie swojej twórczości, tj. od około 1920 r. Z początku tworzył je dla siebie, ale wkrótce okazało się, że jest na nie duże zapotrzebowanie. Również dzisiaj cieszą się one dużą popularnością. Nic dziwnego, jest to bardzo dobre malarstwo dekoracyjne. Były to kompozycje głównie z kwiatami, ale także z owocami. Często uzupełniały je, lub występowały jako samodzielne martwe natury, inne elementy, np. porcelana, figurki, rzeźba lub zegar. Artysta stosował technikę olejną i pastelową, uzyskując charakterystyczny efekt rozmycia, zamglenia i miękkości. Umiał nadawać pastelowy koloryt pracom malowanym w technice olejnej. Jako podłoże stosował charakterystyczne poziome, podłużne tektury. Pokazane na naszym obrazie różnokolorowe winogrona i jabłka cechuje niezwykła soczystość i żywość.
olej na tekturze,
35 x 49 cm,
sygnowany l.d. "A. Karpiński", na odwrocie (na tekturze) dwie pieczątki "OBRAZY ORYGINALNE MALARZY POLSKICH MAKSYMILJAN RöBNER KRAKÓW, RYNEK GL 11." i odręczny nr "2715"
Martwe natury Karpiński zaczął malować w późniejszym okresie swojej twórczości, tj. od około 1920 r. Z początku tworzył je dla siebie, ale wkrótce okazało się, że jest na nie duże zapotrzebowanie. Również dzisiaj cieszą się one dużą popularnością. Nic dziwnego, jest to bardzo dobre malarstwo dekoracyjne. Były to kompozycje głównie z kwiatami, ale także z owocami. Często uzupełniały je, lub występowały jako samodzielne martwe natury, inne elementy, np. porcelana, figurki, rzeźba lub zegar. Artysta stosował technikę olejną i pastelową, uzyskując charakterystyczny efekt rozmycia, zamglenia i miękkości. Umiał nadawać pastelowy koloryt pracom malowanym w technice olejnej. Jako podłoże stosował charakterystyczne poziome, podłużne tektury. Pokazane na naszym obrazie różnokolorowe winogrona i jabłka cechuje niezwykła soczystość i żywość.