Dla wielu twórców École de Paris martwa natura stanowiła jeden z najczęściej podejmowanych malarskich tematów. Działo się tak nie tylko ze względów ekonomicznych (jabłka kosztowały mniej niż gaża modelki), ale także ze względu na tradycję awangardowego malarstwa francuskiego. To martwe natury były bowiem sztandarowymi pracami Paula Cézanne`a i kubistów, którzy zrewolucjonizowali paryską scenę artystyczną w pierwszych latach XX wieku. Artystom uprawiającym "medytacyjne" malarstwo - a do takich należał niewątpliwie Marc Sterling - martwa natura umożliwiała ponadto nieograniczenie długi czas studiowania jednego motywu. Prezentowany obraz jest charakterystycznym przykładem pracy artysty tworzącego w "kosmopolitycznym miasteczku przyjezdnych artystów". Urodzony w rodzinie żydowskiej Sterling młodość spędził na Ukrainie. Tradycyjnego warsztatu malarskiego uczył się w Odessie, Moskwie i Berlinie. Swój indywidualny styl, którego przykładem jest "Martwa natura", uformował w Paryżu, w którym znalazł się w połowie lat 20.

Studiował malarstwo i rzeźbę w Moskwie, gdzie uczestniczył w życiu tamtejszej awangardy artystycznej. W latach 1922-23 osiadał na stałe w Paryżu. Wystawiał na paryskich salonach, a w 1928 roku odbył się indywidualny pokaz jego prac w Galerie Bernheim - Jeune. Swoje prace pokazywał także na wystawach w Anglii i Niemczech. W latach 1954-56 mieszkał i tworzył w Szwajcarii. Malował głównie martwe natury oraz pejzaże.

23
Marc STERLING (1898 – 1976)

Martwa natura z owocami

olej/płótno, 24,5 x 33,5 cm
sygnowany l.d.: `M. Sterling`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Dla wielu twórców École de Paris martwa natura stanowiła jeden z najczęściej podejmowanych malarskich tematów. Działo się tak nie tylko ze względów ekonomicznych (jabłka kosztowały mniej niż gaża modelki), ale także ze względu na tradycję awangardowego malarstwa francuskiego. To martwe natury były bowiem sztandarowymi pracami Paula Cézanne`a i kubistów, którzy zrewolucjonizowali paryską scenę artystyczną w pierwszych latach XX wieku. Artystom uprawiającym "medytacyjne" malarstwo - a do takich należał niewątpliwie Marc Sterling - martwa natura umożliwiała ponadto nieograniczenie długi czas studiowania jednego motywu. Prezentowany obraz jest charakterystycznym przykładem pracy artysty tworzącego w "kosmopolitycznym miasteczku przyjezdnych artystów". Urodzony w rodzinie żydowskiej Sterling młodość spędził na Ukrainie. Tradycyjnego warsztatu malarskiego uczył się w Odessie, Moskwie i Berlinie. Swój indywidualny styl, którego przykładem jest "Martwa natura", uformował w Paryżu, w którym znalazł się w połowie lat 20.

Studiował malarstwo i rzeźbę w Moskwie, gdzie uczestniczył w życiu tamtejszej awangardy artystycznej. W latach 1922-23 osiadał na stałe w Paryżu. Wystawiał na paryskich salonach, a w 1928 roku odbył się indywidualny pokaz jego prac w Galerie Bernheim - Jeune. Swoje prace pokazywał także na wystawach w Anglii i Niemczech. W latach 1954-56 mieszkał i tworzył w Szwajcarii. Malował głównie martwe natury oraz pejzaże.