Polski malarz, grafik, konserwator. Był synem zesłańca Feliksa, sędziego śledczego w Czernihowie. W 1923 r. przyjechał do Polski i zamieszkał w Miechowie. W latach 1927-1933 studiował na krakowskiej ASP u Władysława Jarockiego, Fryderyka Pautscha i Ignacego Pieńkowskiego. Wystawiał od 1929 (Powszechna Wystawa Krajowa w Poznaniu). Pracował przy konserwacji polichromii kościoła w Harklowej. W roku 1934 pracował w zespole Józefa Mehoffera przy polichromii kościoła w Turku, potem już samodzielnie wykonał polichromie kościołów w Boleszczynie i Porębie Górnej (1935) oraz w Tucznie (1937) i Dobromilu. Po wojnie został wykładowcą na Wydziale Architektury Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, potem prowadził katedrę liternictwa Akademii Sztuk Pięknych.
Od roku 1945 zajął się projektowaniem witraży dla kościołów, cerkwi i zborów ewangelickich przy współpracy z krakowską firmą Żeleńskich. Wykonał też wiele polichromii i mozaik w kościołach i cerkwiach. Łącznie wykonał wystrój 52 świątyń. Zajmował się też grafiką książkową i projektami szat liturgicznych.

44
Adam STALONY-DOBRZAŃSKI (1904 Men (gubernia czernichowska) - 1985 Kraków)

MARTWA NATURA Z OWOCAMI, 1934

Olej, tektura; 50 x 59 cm
Sygnowany p.g.: A. Stalony-Dobrzański | 1934
Na odwrocie martwa natura z figurą w koronie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Polski malarz, grafik, konserwator. Był synem zesłańca Feliksa, sędziego śledczego w Czernihowie. W 1923 r. przyjechał do Polski i zamieszkał w Miechowie. W latach 1927-1933 studiował na krakowskiej ASP u Władysława Jarockiego, Fryderyka Pautscha i Ignacego Pieńkowskiego. Wystawiał od 1929 (Powszechna Wystawa Krajowa w Poznaniu). Pracował przy konserwacji polichromii kościoła w Harklowej. W roku 1934 pracował w zespole Józefa Mehoffera przy polichromii kościoła w Turku, potem już samodzielnie wykonał polichromie kościołów w Boleszczynie i Porębie Górnej (1935) oraz w Tucznie (1937) i Dobromilu. Po wojnie został wykładowcą na Wydziale Architektury Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, potem prowadził katedrę liternictwa Akademii Sztuk Pięknych.
Od roku 1945 zajął się projektowaniem witraży dla kościołów, cerkwi i zborów ewangelickich przy współpracy z krakowską firmą Żeleńskich. Wykonał też wiele polichromii i mozaik w kościołach i cerkwiach. Łącznie wykonał wystrój 52 świątyń. Zajmował się też grafiką książkową i projektami szat liturgicznych.