Autorką obrazu jest prawdopodobnie mało znana francuska malarka działająca we Francji w drugiej i trzeciej ćwierci XX wieku. Wystawiała na paryskim Salonie Jesiennym. Jest to bardzo ciekawy przykład martwej natury pochodzącej z początku lat trzydziestych XX stulecia, niezwykle rzadki na polskim rynku kolekcjonerskim. Jasne kolory, precyzyjny rysunek, "teatralne" rozstawienie przedmiotów wskazują na inspiracje włoskimi obrazami z lat dwudziestych (Edita Brolio, Felice Casorati czy Giorgio Morandi). We Włoszech jednak - poza obrazami Morandiego z początku lat dwudziestych - dominowała prosta, frontalna kompozycja. Ujęcie lekko z góry i ukosa, z jakim mamy do czynienia w niniejszej kompozycji, zbliżają obraz do francuskich martwych natur z przełomu drugiej i trzeciej dekady XX wieku. Trzeba jednak nadmienić, że wiele powstałych w omawianym okresie, na terenie Francji, martwych natur odznacza się większą "dramaturgią" niż spokojna i pogodna martwa natura Yvonne Coste. Niemniej jednak obraz przynależy do bardzo ciekawych przykładów dzieł powstałych jeszcze w duchu lat dwudziestych, gdzie dominował rysunek, geometryczność brył i świetliste barwy.

36
Yvonne COSTE (2 i 3 ćwierć XX wieku ?)

MARTWA NATURA Z OLIWĄ, NACZYNIAMI I OWOCAMI, 1931 r.

Olej, płótno; 38,3 x 45,8 cm
Sygnowany p.d.: Yv. R. Coste / 1931

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Autorką obrazu jest prawdopodobnie mało znana francuska malarka działająca we Francji w drugiej i trzeciej ćwierci XX wieku. Wystawiała na paryskim Salonie Jesiennym. Jest to bardzo ciekawy przykład martwej natury pochodzącej z początku lat trzydziestych XX stulecia, niezwykle rzadki na polskim rynku kolekcjonerskim. Jasne kolory, precyzyjny rysunek, "teatralne" rozstawienie przedmiotów wskazują na inspiracje włoskimi obrazami z lat dwudziestych (Edita Brolio, Felice Casorati czy Giorgio Morandi). We Włoszech jednak - poza obrazami Morandiego z początku lat dwudziestych - dominowała prosta, frontalna kompozycja. Ujęcie lekko z góry i ukosa, z jakim mamy do czynienia w niniejszej kompozycji, zbliżają obraz do francuskich martwych natur z przełomu drugiej i trzeciej dekady XX wieku. Trzeba jednak nadmienić, że wiele powstałych w omawianym okresie, na terenie Francji, martwych natur odznacza się większą "dramaturgią" niż spokojna i pogodna martwa natura Yvonne Coste. Niemniej jednak obraz przynależy do bardzo ciekawych przykładów dzieł powstałych jeszcze w duchu lat dwudziestych, gdzie dominował rysunek, geometryczność brył i świetliste barwy.