"Dzieło przypisane zostało - pisze w opinii p. Iwona Danielewicz, ekspert z dziedziny malarstwa europejskiego - znakomitemu hiszpańskiemu artyocie Juanowi van der Hamen y Leon. W różnych kolekcjach europejskich i amerykańskich znajduje się grupa podobnych kompozycji, które pierwotnie przypisane były sławnemu Hiszpanowi, dotyczy to m.in. Martwej natury z naczyniami, kwiatami i owocami ze zbiorów Currier Museum of Art w Manchesterze, N. H. oraz Martwej natury z owocami, słodyczami i talerzami z kolekcji John and Marble Ringling Museum of Art w Sarasocie na Florydzie. W przypadku obydwu tych martwych natur autorstwo van der Kamena zostało definitywnie wykluczone przez Williama B. Jordana, najwybitniejszego znawcę tego hiszpańskiego malarza i pśty oraz autora jego monografii. Obraz z kolekcji Currier Gallery of Art (...) wykazuje wielkie podobieństwo do interesującej nas martwej natury, może być to nawet pendant. (...) Martwa natura (z Manchester, N.H.) uznana została za dzieło Silone del Tintore (1630-1708) włoskiego malarza działającego we Florencji i Lucce. Natomiast obraz z Sarasoty (...) przypisany został Cristoforo Munariemu (1667-1720), florenckiemu malarzowi, działającemu na obszarze Emilii-Romanii od 3. ćw. XVII w. (...)"
Prezentowany obraz wykazuje ocisłe związki stylistyczne z opisanymi wyżej dwoma obrazami ze zbiorów w USA. Chocia ż - jak dotąd - pojawiają się rozbieżnooci w ustaleniu autorstwa tych prac, jest pewne, że reprezentują wszystkie trzy wysoką klasę artystyczną, a znalezienie ich twórcy będzie kwestią czasu.
WCZEŚNIEJ PRZYPISYWANY JUAN VAN DER HAMEN Y LEON (1596 - 1631)
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji"Dzieło przypisane zostało - pisze w opinii p. Iwona Danielewicz, ekspert z dziedziny malarstwa europejskiego - znakomitemu hiszpańskiemu artyocie Juanowi van der Hamen y Leon. W różnych kolekcjach europejskich i amerykańskich znajduje się grupa podobnych kompozycji, które pierwotnie przypisane były sławnemu Hiszpanowi, dotyczy to m.in. Martwej natury z naczyniami, kwiatami i owocami ze zbiorów Currier Museum of Art w Manchesterze, N. H. oraz Martwej natury z owocami, słodyczami i talerzami z kolekcji John and Marble Ringling Museum of Art w Sarasocie na Florydzie. W przypadku obydwu tych martwych natur autorstwo van der Kamena zostało definitywnie wykluczone przez Williama B. Jordana, najwybitniejszego znawcę tego hiszpańskiego malarza i pśty oraz autora jego monografii. Obraz z kolekcji Currier Gallery of Art (...) wykazuje wielkie podobieństwo do interesującej nas martwej natury, może być to nawet pendant. (...) Martwa natura (z Manchester, N.H.) uznana została za dzieło Silone del Tintore (1630-1708) włoskiego malarza działającego we Florencji i Lucce. Natomiast obraz z Sarasoty (...) przypisany został Cristoforo Munariemu (1667-1720), florenckiemu malarzowi, działającemu na obszarze Emilii-Romanii od 3. ćw. XVII w. (...)"
Prezentowany obraz wykazuje ocisłe związki stylistyczne z opisanymi wyżej dwoma obrazami ze zbiorów w USA. Chocia ż - jak dotąd - pojawiają się rozbieżnooci w ustaleniu autorstwa tych prac, jest pewne, że reprezentują wszystkie trzy wysoką klasę artystyczną, a znalezienie ich twórcy będzie kwestią czasu.