Oferowany obraz nosi cechy starannego studium akademickiego o mocno zdefiniowanym rysunku, który zdradza silne wpływy stylu Art Déco.

Kazimierz Holewiński w 1923 rozpoczął studia w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (od 1932 Akademii). W 1939 uzyskał dyplom. Studiował m.in. pod kierunkiem prof. Leonarda Pękalskiego, z którym również od 1929 współpracował jako twórca polichromii kościelnych (kaplica kościoła w Radzyminie, 1929-1930; kościół w Iwanowicach, pow. Kalisz, 1934). Był autorem projektu polichromii katedry w Chełmie, za który uzyskał III nagrodę w konkursie w 1937. Ostatnią jego pracą w dziedzinie malarstwa monumentalnego była polichromia kościoła w Przybyszewie nad Pilicą w 1956 (wspólnie z Wacławem Palessą). Drugim wątkiem jego działalności artystycznej była grafika użytkowa. W 1937 zdobył I i II nagrodę w konkursie Polskiego Monopolu Tytoniowego na opakowania papierosów. Pracował zrazu jako nauczyciel reklamy i rysunku w szkołach zawodowych (1938-1945), a następnie jako kierownik graficzny tygodników "Żołnierz Polski" (1946-1952) i "Sportowiec"(1952-1957).

08
Kazimierz HOLEWIŃSKI (1904-1957)

MARTWA NATURA Z MIECZYKAMI, 1933

olej, płótno, 97 x 82,5 cm
sygn. p.d.: K. HOLEWIŃSKI | 1933
na odwrocie szkic aktu przykryty szkicem męskiego portretu; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Oferowany obraz nosi cechy starannego studium akademickiego o mocno zdefiniowanym rysunku, który zdradza silne wpływy stylu Art Déco.

Kazimierz Holewiński w 1923 rozpoczął studia w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (od 1932 Akademii). W 1939 uzyskał dyplom. Studiował m.in. pod kierunkiem prof. Leonarda Pękalskiego, z którym również od 1929 współpracował jako twórca polichromii kościelnych (kaplica kościoła w Radzyminie, 1929-1930; kościół w Iwanowicach, pow. Kalisz, 1934). Był autorem projektu polichromii katedry w Chełmie, za który uzyskał III nagrodę w konkursie w 1937. Ostatnią jego pracą w dziedzinie malarstwa monumentalnego była polichromia kościoła w Przybyszewie nad Pilicą w 1956 (wspólnie z Wacławem Palessą). Drugim wątkiem jego działalności artystycznej była grafika użytkowa. W 1937 zdobył I i II nagrodę w konkursie Polskiego Monopolu Tytoniowego na opakowania papierosów. Pracował zrazu jako nauczyciel reklamy i rysunku w szkołach zawodowych (1938-1945), a następnie jako kierownik graficzny tygodników "Żołnierz Polski" (1946-1952) i "Sportowiec"(1952-1957).