Studiowała w Szkole Rysunku i Malarstwa Miłosza Kotarbińskiego oraz w Académie de la Grande Chaumière i Académie Colarossi. Wystawiała swoje prace w Towarzystwie Sztuk Pięknych w Polsce, a także w wielu prestiżowych galeriach w Paryżu. Osobowość artystyczna Meli Muter kształtowała się pod wpływem rozległych bezpośrednich kontaktów z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Fascynowała się sztuką Cézanne’a oraz malarstwem Van Gogha. Martwe natury, to oprócz pejzaży i portretów ulubiony temat Meli Muter.
"Zabierałam się do malowania, lecz nie postaci ludzkich. Nikt nie miał wtedy czasu ani też cierpliwości by mi pozować. Martwe natury [...] niewrażliwe na ludzkie dramaty, na ludzkie szaleństwa, zastępowały mi modeli".
Mela Muter
olej, deska
46 x 38 cm
na odwrocie: Mela Muter / Avignon 1943
Studiowała w Szkole Rysunku i Malarstwa Miłosza Kotarbińskiego oraz w Académie de la Grande Chaumière i Académie Colarossi. Wystawiała swoje prace w Towarzystwie Sztuk Pięknych w Polsce, a także w wielu prestiżowych galeriach w Paryżu. Osobowość artystyczna Meli Muter kształtowała się pod wpływem rozległych bezpośrednich kontaktów z paryską elitą artystyczną oraz intelektualną. Fascynowała się sztuką Cézanne’a oraz malarstwem Van Gogha. Martwe natury, to oprócz pejzaży i portretów ulubiony temat Meli Muter.
"Zabierałam się do malowania, lecz nie postaci ludzkich. Nikt nie miał wtedy czasu ani też cierpliwości by mi pozować. Martwe natury [...] niewrażliwe na ludzkie dramaty, na ludzkie szaleństwa, zastępowały mi modeli".
Mela Muter