Obraz posiada ekspertyzę Władysławy Jaworskiej z 1997 roku.
Według ekspertyzy pani Jaworskiej, obraz należy datować na bardzo wczesny okres twórczości artysty, między 1918 a 1920 rokiem, kiedy to Adler, już po studiach w Barmen, przebywał w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę znajdujące się na stole elementy martwej natury – langusty i papaje – oraz sposób malowania, obraz należałoby połączyć z pobytem artysty w Hiszpanii w latach 1929-1930. Adler zwiedzał wówczas, m.in. Majorkę, a podróż wpłynęła na jego twórczość prowadząc do abstrakcyjnego uogólnienia form, które artysta obwodził wyrazistym konturem. Zmianie uległa również faktura obrazów, która stała się niemal reliefowa.
W związku z powyższym z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy obraz datować na lata 1929-1930.
olej, sklejka
63,5 x 83,5 cm
sygn. l.d.: Adler
na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2007 roku; poniżej, na tzw. „plecach“ numer inwentaryzacyjny (czarnym markerem): PM 755; obok nalepka z opisem obrazu i powtórzonym numerem inwentaryzacyjnym; l.d. nalepka aukcyjna warszawskiego domu aukcyjnego; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka zakładu artystycznej oprawy obrazów
Obraz posiada ekspertyzę Władysławy Jaworskiej z 1997 roku.
Według ekspertyzy pani Jaworskiej, obraz należy datować na bardzo wczesny okres twórczości artysty, między 1918 a 1920 rokiem, kiedy to Adler, już po studiach w Barmen, przebywał w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę znajdujące się na stole elementy martwej natury – langusty i papaje – oraz sposób malowania, obraz należałoby połączyć z pobytem artysty w Hiszpanii w latach 1929-1930. Adler zwiedzał wówczas, m.in. Majorkę, a podróż wpłynęła na jego twórczość prowadząc do abstrakcyjnego uogólnienia form, które artysta obwodził wyrazistym konturem. Zmianie uległa również faktura obrazów, która stała się niemal reliefowa.
W związku z powyższym z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy obraz datować na lata 1929-1930.