Zofia Albinowska była malarką i graficzką mieszkającą i działającą we Lwowie. Malarstwa uczyła się w prywatnych szkołach w Wiedniu u H. Strehblowa oraz u F. Hohenberga i F. Kruisa w latach 1900-02. Następnie wyjechała do Paryża, gdzie kontynuowała naukę w Académie Colarossi i w École des Beaux Arts (1906-09). Tam też zaprzyja¼niła się z Olgą Boznańską i korzystała z jej rad i wskazówek dotyczących malarstwa. Z Paryża wyjeżdżała w podróże do Anglii, Belgii, Holandii i Włoch. W latach 1909-12 studiowała w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule. We Lwowie, w którym mieszkała po studiach, czynnie uczestniczyła w życiu artystycznym miasta - była m.in. długoletnim prezesem (1917-39) Związku Artystów Polskich, a także wice-prezesem lwowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych (1922-39). W roku 1923 wyjechała w podróż na Sycylię. Wiele wystawiała, zarówno w kraju - m.in. we Lwowie, Krakowie, Warszawie, Bydgoszczy jaki i za granicą w Wiedniu, Paryżu, Pradze i Nowym Jorku. Początkowo malowała chętnie portrety, pejzaże oraz mar-twe natury, które po roku 1920 zdominowały jej twórczość.
Olej, sklejka;
20 x 26 cm
Sygnowany p.g.: Zofia Albinowska
Zofia Albinowska była malarką i graficzką mieszkającą i działającą we Lwowie. Malarstwa uczyła się w prywatnych szkołach w Wiedniu u H. Strehblowa oraz u F. Hohenberga i F. Kruisa w latach 1900-02. Następnie wyjechała do Paryża, gdzie kontynuowała naukę w Académie Colarossi i w École des Beaux Arts (1906-09). Tam też zaprzyja¼niła się z Olgą Boznańską i korzystała z jej rad i wskazówek dotyczących malarstwa. Z Paryża wyjeżdżała w podróże do Anglii, Belgii, Holandii i Włoch. W latach 1909-12 studiowała w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule. We Lwowie, w którym mieszkała po studiach, czynnie uczestniczyła w życiu artystycznym miasta - była m.in. długoletnim prezesem (1917-39) Związku Artystów Polskich, a także wice-prezesem lwowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych (1922-39). W roku 1923 wyjechała w podróż na Sycylię. Wiele wystawiała, zarówno w kraju - m.in. we Lwowie, Krakowie, Warszawie, Bydgoszczy jaki i za granicą w Wiedniu, Paryżu, Pradze i Nowym Jorku. Początkowo malowała chętnie portrety, pejzaże oraz mar-twe natury, które po roku 1920 zdominowały jej twórczość.