Henryk Epstein jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli Ecole de Paris. Po wyjeździe do Paryża uległ wpływowi sztuki Paula Cezanne`a i kubistów. W latach dwudziestych w jego malarstwie pojawiły się silne tendencje ekspresjonistyczne, szczególnie w znakomitych scenach z życia paryskiego półświatka, martwych naturach i pejzażach. W tym czasie Epstein przenosił na płótno piękno kwiatów, południowo francuskich miasteczek i wiosek oraz portretował ludzi. Dynamiczna faktura, intensywne barwy, wśród których przeważały czerwienie, żółcie, zielenie i błękity, bogate, impastowe efekty fakturalne wskazują na bliskie analogie z twórczością Chaima Soutine`a czy Pinchusa Kremegne`ia. "Martwa natura z kwiatami" to obraz doskonale egzemplifikujący ten okres w twórczości Epsteina.
olej, płótno;
46 x 65 cm
sygn. p.g. H.Epstein
Henryk Epstein jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli Ecole de Paris. Po wyjeździe do Paryża uległ wpływowi sztuki Paula Cezanne`a i kubistów. W latach dwudziestych w jego malarstwie pojawiły się silne tendencje ekspresjonistyczne, szczególnie w znakomitych scenach z życia paryskiego półświatka, martwych naturach i pejzażach. W tym czasie Epstein przenosił na płótno piękno kwiatów, południowo francuskich miasteczek i wiosek oraz portretował ludzi. Dynamiczna faktura, intensywne barwy, wśród których przeważały czerwienie, żółcie, zielenie i błękity, bogate, impastowe efekty fakturalne wskazują na bliskie analogie z twórczością Chaima Soutine`a czy Pinchusa Kremegne`ia. "Martwa natura z kwiatami" to obraz doskonale egzemplifikujący ten okres w twórczości Epsteina.