Studia artystyczne rozpoczynała w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1907-10), a następnie kontynuowała je w latach 1910-12 na dwóch słynnych uczelniach: Academie Julian i Academie Collarossi. Pierwszą wystawę indywidualną miała w roku 1912. Odtąd stale prezentowała swoje prace w kraju, i za granicą, na wystawach indywidualnych oraz zbiorowych. Należała do grupy "Niezależni", a w latach 1956-66 była wiceprezesem "Zachęty". Zajmowała się głównie malarstwem sztalugowym, preferowała technikę olejną. Tworzyła portrety, akty, martwe natury, sceny rodzajowe. Jej prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Krakowie, Poznaniu oraz Lublinie.
Na oknie w domu artystki ustawiona została martwa natura złożona z naturalnie ułożonych, prostych elementów kwiat, książka i zasłonka. Pozorna "zwykłość" kompozycji stanowi jednocześnie pretekst do rozwiązań malarskich. Zestawienie mięsistości kaktusa, delikatności jego czerwonych kwiatów, wstążeczki użytej jako zakładka do ilustracji i półprzezroczystej zasłonki z "twardością" elementów architektonicznych samego okna zostało przedstawione z wyjątkowym wyczuciem. Całość utrzymana jest w dość stonowanej kolorystyce z intensywnym akcentem czerwieni kielichów kwiatów.
Olej, sklejka; 89,5 x 70 cm
Sygnowany l. d.: Łuczyńska-Szymanowska
Na odwrocie napis: Drogim przyjaciołom pp Iwanikom pracę moją
ofiarowuje Irena Łuczyńska - Szymanowska | Warszawa 25 | II |1951
Autorstwo potwierdzone przez osoby, którym obraz został podarowany
Studia artystyczne rozpoczynała w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1907-10), a następnie kontynuowała je w latach 1910-12 na dwóch słynnych uczelniach: Academie Julian i Academie Collarossi. Pierwszą wystawę indywidualną miała w roku 1912. Odtąd stale prezentowała swoje prace w kraju, i za granicą, na wystawach indywidualnych oraz zbiorowych. Należała do grupy "Niezależni", a w latach 1956-66 była wiceprezesem "Zachęty". Zajmowała się głównie malarstwem sztalugowym, preferowała technikę olejną. Tworzyła portrety, akty, martwe natury, sceny rodzajowe. Jej prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Krakowie, Poznaniu oraz Lublinie.
Na oknie w domu artystki ustawiona została martwa natura złożona z naturalnie ułożonych, prostych elementów kwiat, książka i zasłonka. Pozorna "zwykłość" kompozycji stanowi jednocześnie pretekst do rozwiązań malarskich. Zestawienie mięsistości kaktusa, delikatności jego czerwonych kwiatów, wstążeczki użytej jako zakładka do ilustracji i półprzezroczystej zasłonki z "twardością" elementów architektonicznych samego okna zostało przedstawione z wyjątkowym wyczuciem. Całość utrzymana jest w dość stonowanej kolorystyce z intensywnym akcentem czerwieni kielichów kwiatów.