Marevna - była uważana za pierwszą malarkę kubistyczną (pó¼niej ewoluowała w kierunku neoimpresjonizmu). Przez rok (od 1910 roku) studiowała w Szkole Stroganowskiej w Moskwie następnie wyjechała do Włoch, gdzie na Capri poznała Maksima Gorkiego, który nadał jej przezwisko "Marewna" - od postaci z bylin rosyjskich. W 1912 roku wyjechała do Paryża, gdzie kontynuowała swoją edukację i poznała ówczesną elitę artystyczną: Chagalla, Zadkine`a, Kislinga, Modiglianiego, Soutine`a, Archipienkę, Zborowskiego, Picassa, Braque`a. W okresie międzywojennym związana była ze środowiskiem Ecole de Paris. Wystawiała obrazy m.in. na paryskich Salonach od 1912 roku. Po II wojnie mieszkała (z przerwami) w Anglii.
Martwa natura utrzymana w stylistyce kubizującej, zbliżona w nastroju do prac Paula Cezanne`a. Na okrągłym stole w kącie pokoju na tle kotary opadającej na blat, stoją: patera i miska z gruszkami i śliwkami, oraz kieliszek. Owoce leżą też bezpośrednio na blacie stołu. Obraz utrzymany w odcieniach brązów i zieleni, przedmioty mają lekko wyciągnięte proporcje.
Olej, dykta; 40 x 32 cm
Sygnowany p. d.: MAREVNA | 64
Marevna - była uważana za pierwszą malarkę kubistyczną (pó¼niej ewoluowała w kierunku neoimpresjonizmu). Przez rok (od 1910 roku) studiowała w Szkole Stroganowskiej w Moskwie następnie wyjechała do Włoch, gdzie na Capri poznała Maksima Gorkiego, który nadał jej przezwisko "Marewna" - od postaci z bylin rosyjskich. W 1912 roku wyjechała do Paryża, gdzie kontynuowała swoją edukację i poznała ówczesną elitę artystyczną: Chagalla, Zadkine`a, Kislinga, Modiglianiego, Soutine`a, Archipienkę, Zborowskiego, Picassa, Braque`a. W okresie międzywojennym związana była ze środowiskiem Ecole de Paris. Wystawiała obrazy m.in. na paryskich Salonach od 1912 roku. Po II wojnie mieszkała (z przerwami) w Anglii.
Martwa natura utrzymana w stylistyce kubizującej, zbliżona w nastroju do prac Paula Cezanne`a. Na okrągłym stole w kącie pokoju na tle kotary opadającej na blat, stoją: patera i miska z gruszkami i śliwkami, oraz kieliszek. Owoce leżą też bezpośrednio na blacie stołu. Obraz utrzymany w odcieniach brązów i zieleni, przedmioty mają lekko wyciągnięte proporcje.