Urodziła się w Kijowie w 1981 roku. W 2006 roku ukończyła Wydział Grafiki Państwowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury. Zajmuje się grafiką, malarstwem sztalugowym, instalacjami. Od 2011 roku prowadzi aktywną działalność wystawienniczą, uczestniczy w międzynarodowych wystawach i targach. Mieszka i pracuje w Kijowie. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach w następujących krajach: Ukraina, Polska, Wielka Brytania, Holandia, USA, Chiny (Hong Kong), Singapur, Irlandia (Dublin). W swojej twórczości Lyudmila Rashtanova często odwołuje się do szybko znikającego z naszego życia medium informacyjnego - papieru. Na jej obrazach niejednokrotnie uwiecznione są takie rzeczy jak artykuły prasowe, pocztówki, listy, osobiste zdjęcia. Artystka pracuje na cienkiej granicy między pop-artem, symboliką, awangardą transową i impresjonizmem, a jej styl jest rozpoznawalny. Powściągliwa kolorystyka jej obrazów eksploduje zwykle jednym akcentem kolorystycznym. Artystka po mistrzowsku pracuje z czcionkami i elementami kaligraficznymi, często nawiązując do estetyki japońskiego grawerunku i kaligrafii.

12
Lyudmila RASHTANOVA (ur. 1981, Kijów)

Martwa natura z fikusem, 2018

akryl, olej na płótnie, 100x150 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodziła się w Kijowie w 1981 roku. W 2006 roku ukończyła Wydział Grafiki Państwowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury. Zajmuje się grafiką, malarstwem sztalugowym, instalacjami. Od 2011 roku prowadzi aktywną działalność wystawienniczą, uczestniczy w międzynarodowych wystawach i targach. Mieszka i pracuje w Kijowie. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach w następujących krajach: Ukraina, Polska, Wielka Brytania, Holandia, USA, Chiny (Hong Kong), Singapur, Irlandia (Dublin). W swojej twórczości Lyudmila Rashtanova często odwołuje się do szybko znikającego z naszego życia medium informacyjnego - papieru. Na jej obrazach niejednokrotnie uwiecznione są takie rzeczy jak artykuły prasowe, pocztówki, listy, osobiste zdjęcia. Artystka pracuje na cienkiej granicy między pop-artem, symboliką, awangardą transową i impresjonizmem, a jej styl jest rozpoznawalny. Powściągliwa kolorystyka jej obrazów eksploduje zwykle jednym akcentem kolorystycznym. Artystka po mistrzowsku pracuje z czcionkami i elementami kaligraficznymi, często nawiązując do estetyki japońskiego grawerunku i kaligrafii.