PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
Vladimir Naïditch studiował rysunek w School of Applied Arts w Moskwie i po raz pierwszy wystawiał w wieku czternastu lat. Około 1920 r. Przeniósł się do Paryża i kontynuował studia naukowe w Lycée Janson-de-Sailly i na Sorbonie. W wolnych chwilach odwiedzał muzea i galerie. Naïditch i jego brat byli wspólnikami w firmie zajmującej się destylacją alkoholu, co pozwoliło mu malować, ciesząc się stabilnością finansową. Od 1927 do 1929 studiował w akademiach Grande Chaumière i Colarossi. Studiował u André Lhote i zaprzyjaźnił się z rosyjskimi artystami z Montparnasse, Jeanem Pougnym, Michaiłem Larionovem, Kostią Terechkovitch, Ossipem Lubitchem i Lazare Volovick. Od 1930 do 1938 roku prace Naiditcha były doceniane, a baron Edmond de Rothschild wykazywał zainteresowanie jego obrazami. W 1940 r. Wyjechał do Stanów Zjednoczonych przez Kubę i osiadł w Ameryce. Jego wystawy w Nowym Jorku i na Rhode Island odniosły wielki sukces. Kiedy w 1946 r. Wrócił do Paryża, Naiditch wrócił do swojej starej pracowni, która została splądrowana i zniszczona przez nazistów.
olej, płótno
wymiary: 81 x 100cm
sygn. ‘V. Naiditch’ (prawy dół)
PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
Vladimir Naïditch studiował rysunek w School of Applied Arts w Moskwie i po raz pierwszy wystawiał w wieku czternastu lat. Około 1920 r. Przeniósł się do Paryża i kontynuował studia naukowe w Lycée Janson-de-Sailly i na Sorbonie. W wolnych chwilach odwiedzał muzea i galerie. Naïditch i jego brat byli wspólnikami w firmie zajmującej się destylacją alkoholu, co pozwoliło mu malować, ciesząc się stabilnością finansową. Od 1927 do 1929 studiował w akademiach Grande Chaumière i Colarossi. Studiował u André Lhote i zaprzyjaźnił się z rosyjskimi artystami z Montparnasse, Jeanem Pougnym, Michaiłem Larionovem, Kostią Terechkovitch, Ossipem Lubitchem i Lazare Volovick. Od 1930 do 1938 roku prace Naiditcha były doceniane, a baron Edmond de Rothschild wykazywał zainteresowanie jego obrazami. W 1940 r. Wyjechał do Stanów Zjednoczonych przez Kubę i osiadł w Ameryce. Jego wystawy w Nowym Jorku i na Rhode Island odniosły wielki sukces. Kiedy w 1946 r. Wrócił do Paryża, Naiditch wrócił do swojej starej pracowni, która została splądrowana i zniszczona przez nazistów.