Studiował w warszawskiej SSP i na Politechnice. W roku 1907 wyjechał do Paryża, by podjąć studia w Academie "La Palette". Tam też osiedlił się. Regularnie wystawiał w Paryżu na Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Po roku 1915 nawiązał bliskie kontakty z kręgiem paryskiej awangardy, Lipchitzem, Picassem, Jacobem, Matissem, Grisem, Severinim i Metzingerem. Miał indywidualne wystawy w renomowanych galeriach Paryża i Londynu: Druet, Rosenberg, de l'Effort Moderne, Zborowski, Bernheim, Zak, Drouant, Pétrides i Suillerot. Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. W pó¼niejszej fazie widoczny jest wpływ Cézanne'a, a także dążenia zbliżone do kubistów. W latach 1922-1953 artysta powrócił do obserwacji natury oraz poszukiwań kolorystycznych; jego twórczość zbliżyła się do malarstwa Mojżesza Kislinga.
Litografia; 38 x 46,5 cm
Sygnowana ołówkiem p.d.: Hayden 1968, l.d.: epreuve d`artiste
Studiował w warszawskiej SSP i na Politechnice. W roku 1907 wyjechał do Paryża, by podjąć studia w Academie "La Palette". Tam też osiedlił się. Regularnie wystawiał w Paryżu na Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Po roku 1915 nawiązał bliskie kontakty z kręgiem paryskiej awangardy, Lipchitzem, Picassem, Jacobem, Matissem, Grisem, Severinim i Metzingerem. Miał indywidualne wystawy w renomowanych galeriach Paryża i Londynu: Druet, Rosenberg, de l'Effort Moderne, Zborowski, Bernheim, Zak, Drouant, Pétrides i Suillerot. Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. W pó¼niejszej fazie widoczny jest wpływ Cézanne'a, a także dążenia zbliżone do kubistów. W latach 1922-1953 artysta powrócił do obserwacji natury oraz poszukiwań kolorystycznych; jego twórczość zbliżyła się do malarstwa Mojżesza Kislinga.