Francuski malarz pochodzenia litewskiego. W latach 1909-1910 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Wilnie, w 1912 wyjechał do Paryża. Mieszkając na Montmartrze w słynnym La Ruche, poznał Ch. Soutine’a. Obaj reprezentowani byli przez tych samych marszandów Paula Guillaume’a i Leopolda Zborowskiego. Mieli też wspólnych przyjaciół, do których należał między innymi Amadeo Modigliani.
Pierwsze wystawiane prace Pinchusa Kréme`gne to dzieła rzeźbiarskie, szybko jednak całkowicie poświęcił się malarstwu. Rozwinął liryczny, częściowo ekspresjonistyczny styl pod wpływem P. Cezanne’a i V. van Gogha. Jego dzieła pozostają jednak delikatniejsze i bardziej naturalistyczne niż prace Soutine’a.
Oprócz studiów postaci i martwych natur w jego dorobku znalazły się pejzaże, głównie widoki z południa Francji, okolic Cagnes i Ceret, a także z podróży na Korsykę i do Skandynawii.

31
Pinchus KRÉMÈGNE (1890 Zaloudok – 1981 Céret)

MARTWA NATURA Z DZBANEM I OWOCAMI

Olej na płótnie 50 x 61 cm
Sygnowany p.d. - "Kremegne"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Francuski malarz pochodzenia litewskiego. W latach 1909-1910 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Wilnie, w 1912 wyjechał do Paryża. Mieszkając na Montmartrze w słynnym La Ruche, poznał Ch. Soutine’a. Obaj reprezentowani byli przez tych samych marszandów Paula Guillaume’a i Leopolda Zborowskiego. Mieli też wspólnych przyjaciół, do których należał między innymi Amadeo Modigliani.
Pierwsze wystawiane prace Pinchusa Kréme`gne to dzieła rzeźbiarskie, szybko jednak całkowicie poświęcił się malarstwu. Rozwinął liryczny, częściowo ekspresjonistyczny styl pod wpływem P. Cezanne’a i V. van Gogha. Jego dzieła pozostają jednak delikatniejsze i bardziej naturalistyczne niż prace Soutine’a.
Oprócz studiów postaci i martwych natur w jego dorobku znalazły się pejzaże, głównie widoki z południa Francji, okolic Cagnes i Ceret, a także z podróży na Korsykę i do Skandynawii.