Studiował początkowo w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych u Podhorodeckiego we Lwowie i w Państwowej Szkole Przemysłowej u Kazimierza Sichulskiego, 1922-27 w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Józefa Mehoffera, Józefa Pankiewicza i Feliksa Szczęsnego Kowarskiego. Spędził kilka lat we Francji, kontynuując studia. Malował pejzaże, martwe natury, widoki morskie, kompozycje figuralne, wnętrza. Studia z natury - przedmiotów, postaci ludzkiej, zwierząt - będące punktem wyjścia, poddawał stylizacji i nieznacznej deformacji w kierunku realizmu magicznego, owianego poetyckim nastrojem kontemplacji. Po doświadczeniach z faktorealizmem zwrócił się ku koloryzmowi. Był członkiem zrzeszenia "artes" i jego pierwszym przewodniczącym.
Na tle odsłoniętego spod białego płótna obrazu podzielonego na sześć stref barwnych ustawiona została martwa natura. Składa się na nią czaszka jelenia z porożem, owoc i trójramienny świecznik. Całość żywa kolorystycznie, wyważona kompozycyjnie, jest próbą ukazania zależności pomiędzy bryłami przedmiotów a przestrzenią, w jakiej się znalazły.

128
Roman SIELSKI (1903 Sokal -1990 Lwów)

MARTWA NATURA Z CZASZKĄ JELENIA I ŚWIECZNIKIEM, lata 60-te XX w.

Olej, tektura; 74 x 49,5 cm
Sygnowany p. d.: PC
Na odwrocie napis: B. K. P. C -19[... ]6|ĎŚŽŮ͍ ź.ě |Í/ӎŚ |ćӞ??žÓ?ž -1970-li[... ]

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował początkowo w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych u Podhorodeckiego we Lwowie i w Państwowej Szkole Przemysłowej u Kazimierza Sichulskiego, 1922-27 w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Józefa Mehoffera, Józefa Pankiewicza i Feliksa Szczęsnego Kowarskiego. Spędził kilka lat we Francji, kontynuując studia. Malował pejzaże, martwe natury, widoki morskie, kompozycje figuralne, wnętrza. Studia z natury - przedmiotów, postaci ludzkiej, zwierząt - będące punktem wyjścia, poddawał stylizacji i nieznacznej deformacji w kierunku realizmu magicznego, owianego poetyckim nastrojem kontemplacji. Po doświadczeniach z faktorealizmem zwrócił się ku koloryzmowi. Był członkiem zrzeszenia "artes" i jego pierwszym przewodniczącym.
Na tle odsłoniętego spod białego płótna obrazu podzielonego na sześć stref barwnych ustawiona została martwa natura. Składa się na nią czaszka jelenia z porożem, owoc i trójramienny świecznik. Całość żywa kolorystycznie, wyważona kompozycyjnie, jest próbą ukazania zależności pomiędzy bryłami przedmiotów a przestrzenią, w jakiej się znalazły.