Malarz, uczeń krakowskiej SSP w pracowni Wyczółkowskiego (1891-1895). Naukę kontynuował w Wiedniu, Monachium i w paryskiej Academie Colarossi. Członek Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” i od 1907 wiedeńskiej secesji. Początkowo malował sceny rodzajowe, pejzaże, portrety, z czasem skupił się na martwych naturach i kwiatach. Martwe natury stanowią najliczniejszą i najbardziej znaną grupę tematyczną, w malowaniu kwiatów artysta osiągnął techniczne mistrzostwo.

33
Alfons KARPIŃSKI (1875 - 1961)

„Martwa natura z czajnikiem i japońską filiżanką”, ok. 1926

olej, tektura, 69 x 55 cm,
sygn. l.d.: A. Karpiński.
Na odwrocie słabo czytelny autorski napis ołówkiem: A Karpiński Kraków ul. Floryańska 9 / czajnik z filiżanką japońską, oraz słabo czytelny napis czerwoną kredką: Kraków TSP 1926 / WZB Lwów 1926 / marzec: TSP / Sosnowiec / Październik 1926.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, uczeń krakowskiej SSP w pracowni Wyczółkowskiego (1891-1895). Naukę kontynuował w Wiedniu, Monachium i w paryskiej Academie Colarossi. Członek Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” i od 1907 wiedeńskiej secesji. Początkowo malował sceny rodzajowe, pejzaże, portrety, z czasem skupił się na martwych naturach i kwiatach. Martwe natury stanowią najliczniejszą i najbardziej znaną grupę tematyczną, w malowaniu kwiatów artysta osiągnął techniczne mistrzostwo.