Ignacy Zygmuntowicz był artystą samoukiem. Jego prace od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim ze względu na tematykę. Malował głównie konie w zaprzęgach na tle zimowego krajobrazu. Do częstych motywów jego obrazów należą: sanny, wilki napadające na sanie, powroty z polowania, pędzący pocztylioni, furmani itp.
Zygmuntowicz malował zdecydowanie i pewnie. Zamaszyste pociągnięcia pędzlem potęgowały dynamikę akcji przedstawionej na płótnie. W jego pracach zauważalne są inspiracje malarstwem polskich monachijczyków (J. Brandta, J. Chełmońskiego, A. Wierusza-Kowalskiego) oraz Kossaków.
Tematyka prezentowanej pracy należy do rzadkich przykładów w twórczości Zygmuntowicza. W statycznym przedstawieniu martwej natury czuć jednak dynamiczny pędzel artysty.

17
Ignacy ZYGMUNTOWICZ (1875 Warszawa -1947 Łódź)

MARTWA NATURA Z BUTLĄ I SZKLANYM PUCHAREM

Olej, płótno; 59,5 x 96,5 cm
Sygnowany brązowym olejem p.d.: I. Zygmuntowicz
Na krosnach cztery pieczęcie: "ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW"; fragment nalepki wystawowej.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ignacy Zygmuntowicz był artystą samoukiem. Jego prace od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem, przede wszystkim ze względu na tematykę. Malował głównie konie w zaprzęgach na tle zimowego krajobrazu. Do częstych motywów jego obrazów należą: sanny, wilki napadające na sanie, powroty z polowania, pędzący pocztylioni, furmani itp.
Zygmuntowicz malował zdecydowanie i pewnie. Zamaszyste pociągnięcia pędzlem potęgowały dynamikę akcji przedstawionej na płótnie. W jego pracach zauważalne są inspiracje malarstwem polskich monachijczyków (J. Brandta, J. Chełmońskiego, A. Wierusza-Kowalskiego) oraz Kossaków.
Tematyka prezentowanej pracy należy do rzadkich przykładów w twórczości Zygmuntowicza. W statycznym przedstawieniu martwej natury czuć jednak dynamiczny pędzel artysty.