Dominującymi tematami w malarstwie Jana Szancenbacha są martwe natury oraz pejzaże a walorem kolor. Szczególny stosunek do malarstwa opartego o barwę artysta nauczył się w pracowniach krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych od m.in. Wojciecha Weissa oraz Eugeniusza Eibischa. W 1961 roku wyjechał na stypendium do Paryża. Malarz nie odszedł od klasycznej formy w sztuce mimo kwitnących w środowisku artystycznym odmian awangardowych tendencji. Dzieła artysty i późniejszego pedagoga, nie były jednak wyłącznie realistycznymi przedstawieniami. Niektóre płótna Jana Szancenbacha aż wibrują od impastowo kładzionej ferii barw, inne przedstawiają zgeometryzowane wizerunki naczyń, owoców, kwiatów. Z obrazów malarza bucha pozytywna energia i radość życia, która również towarzyszyła samemu artyście korzystającemu z przyjemności egzystencji, jak na przykład zakup dobrego samochodu, koniecznie mercedesa. Prezentowany obraz jest niezwykle rzadką, nacechowaną zgeometryzowaną formą i eksperymentami strukturalnymi (domieszanie piasku do farby) kompozycją Jana Szancenbacha, pochodzi z lat 70. XX wieku.

066
Jan SZANCENBACH (1928 Kraków - 1998 Kraków)

Martwa natura z butelką, 1973

olej, płótno; 66 x 82 cm;
sygn. i dat. p. d.: 73 / Szancenbach;
na odwrocie pieczątka wywozowa z numerem i podpisem.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Dominującymi tematami w malarstwie Jana Szancenbacha są martwe natury oraz pejzaże a walorem kolor. Szczególny stosunek do malarstwa opartego o barwę artysta nauczył się w pracowniach krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych od m.in. Wojciecha Weissa oraz Eugeniusza Eibischa. W 1961 roku wyjechał na stypendium do Paryża. Malarz nie odszedł od klasycznej formy w sztuce mimo kwitnących w środowisku artystycznym odmian awangardowych tendencji. Dzieła artysty i późniejszego pedagoga, nie były jednak wyłącznie realistycznymi przedstawieniami. Niektóre płótna Jana Szancenbacha aż wibrują od impastowo kładzionej ferii barw, inne przedstawiają zgeometryzowane wizerunki naczyń, owoców, kwiatów. Z obrazów malarza bucha pozytywna energia i radość życia, która również towarzyszyła samemu artyście korzystającemu z przyjemności egzystencji, jak na przykład zakup dobrego samochodu, koniecznie mercedesa. Prezentowany obraz jest niezwykle rzadką, nacechowaną zgeometryzowaną formą i eksperymentami strukturalnymi (domieszanie piasku do farby) kompozycją Jana Szancenbacha, pochodzi z lat 70. XX wieku.