Malarz - kolorysta, reprezentant "szkoły sopockiej". Studiował w krakowskiej ASP (1924-29) u W. Jarockiego, W. Weissa i F. Kowarskiego oraz w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1929-31). Należał do "Grupy Sześciu", "Rytmu" i "Pryzmatu". Po wojnie był kolejno profesorem Wydziału Sztuk Plastycznych Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu, Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku i warszawskiej ASP. Malował pejzaże, martwe natury, portrety i kompozycje figuralne. Uprawiał też malarstwo ścienne.
Obraz mimo swojej prostoty rozwiązany bardzo interesująco. Zwraca uwagę kontrast form obłych wazonów i rozmytych czy wręcz nieokreślonych bukietów - z geometrycznymi kształtami otoczenia. Kolorystyka utrzymana w brązach i zieleniach urozmaicona została mocną czerwienią blatu.
olej na płótnie, 79,2 x 43,2 cm,
sygnowany na odwrocie "JAN / WODYŃSKI / 1954"
Malarz - kolorysta, reprezentant "szkoły sopockiej". Studiował w krakowskiej ASP (1924-29) u W. Jarockiego, W. Weissa i F. Kowarskiego oraz w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1929-31). Należał do "Grupy Sześciu", "Rytmu" i "Pryzmatu". Po wojnie był kolejno profesorem Wydziału Sztuk Plastycznych Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu, Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku i warszawskiej ASP. Malował pejzaże, martwe natury, portrety i kompozycje figuralne. Uprawiał też malarstwo ścienne.
Obraz mimo swojej prostoty rozwiązany bardzo interesująco. Zwraca uwagę kontrast form obłych wazonów i rozmytych czy wręcz nieokreślonych bukietów - z geometrycznymi kształtami otoczenia. Kolorystyka utrzymana w brązach i zieleniach urozmaicona została mocną czerwienią blatu.