PROWENIENCJA:
Galerie Motte, Genewa. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ Galerie Wally Findlay, Paryż. Zbiory prywatne (pozyskane z powyższego w styczniu 1974 r.); ich sprzedaż, Sotheby's, Londyn, 6 lutego 2007 r., partia 528.

WYSTAWIANY:

LITERATURA:
J. Kisling, Kisling, tom. II, Turyn, 1982, nr. 8 (na ilustracji s.331).

Moise Kisling, syn krawca, uczęszczał do krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, zanim przeniósł się do Paryża w 1910 roku. Osiadłszy w dzielnicy Montparnasse, szybko związał się z Picassem, Juanem Grisem, Maxem Jacobem i Manolo. W 1912 roku spotkał w Céret swojego pierwszego handlarza, Adolphe'a Baslera, który kupił wszystkie jego obrazy w zamian za miesięczną opłatę w wysokości 300 franków. Po powrocie do Paryża przeniósł się do studia przy rue Joseph- Bara 3, gdzie spotykali się Modigliani, Soutine, Derain i Juan Gris. Pascin i Kroghowie, ojciec i syn, mieszkali w tym samym budynku. Brał udział w słynnych imprezach baronnessa Hélene d'Oettingen, które do 1914 r. Były literackim i artystycznym centrum Montparnasse. Wybuch I wojny światowej zaskoczył Kislinga, gdy odwiedzał Belgię z Baslerem. Wrócił do Francji, aby zaciągnąć się do francuskiej Legii Cudzoziemskiej. Został ranny w 1915 roku i został zwolniony ze służby. Po powrocie na Montparnasse ze zdziwieniem odkrył, że młody żołnierz amerykański, który zginął podczas wojny, zapisał mu 25 000 franków. Odwiedził Hiszpanię, wrócił do Paryża i spotkał marszanda Zborowskiego. W 1919 roku Galeria Druet zorganizowała jego pierwszą wystawę. Jego obrazy odniosły sukces, a jego modele były gwiazdami tamtych czasów: Falconetti, Valentine Tessier, Arletty, Cocteau, Colette, Marie Laurencin i Kiki de Montparnasse. Kiedy wybuchła II wojna światowa, Kisling zamieszkał w swoim domu w Sanary-sur-Mer. W 1940 roku wyjechał do Nowego Jorku. Wrócił do Francji w sierpniu 1946 r. I wyjechał do Sanary, gdzie mieszkał do śmierci.

16
Mojżesz KISLING (1891-1953)

Martwa natura z białym dzbanem, 1917

olej, płótno
wymiary: 73.2 x 54.5cm
sygn. ‘Kisling 1917’ (lewy dół); sygn., datowany
‘M. Kisling Paris Novembre 1917’ (z tyłu)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
Galerie Motte, Genewa. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ Galerie Wally Findlay, Paryż. Zbiory prywatne (pozyskane z powyższego w styczniu 1974 r.); ich sprzedaż, Sotheby's, Londyn, 6 lutego 2007 r., partia 528.

WYSTAWIANY:

LITERATURA:
J. Kisling, Kisling, tom. II, Turyn, 1982, nr. 8 (na ilustracji s.331).

Moise Kisling, syn krawca, uczęszczał do krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, zanim przeniósł się do Paryża w 1910 roku. Osiadłszy w dzielnicy Montparnasse, szybko związał się z Picassem, Juanem Grisem, Maxem Jacobem i Manolo. W 1912 roku spotkał w Céret swojego pierwszego handlarza, Adolphe'a Baslera, który kupił wszystkie jego obrazy w zamian za miesięczną opłatę w wysokości 300 franków. Po powrocie do Paryża przeniósł się do studia przy rue Joseph- Bara 3, gdzie spotykali się Modigliani, Soutine, Derain i Juan Gris. Pascin i Kroghowie, ojciec i syn, mieszkali w tym samym budynku. Brał udział w słynnych imprezach baronnessa Hélene d'Oettingen, które do 1914 r. Były literackim i artystycznym centrum Montparnasse. Wybuch I wojny światowej zaskoczył Kislinga, gdy odwiedzał Belgię z Baslerem. Wrócił do Francji, aby zaciągnąć się do francuskiej Legii Cudzoziemskiej. Został ranny w 1915 roku i został zwolniony ze służby. Po powrocie na Montparnasse ze zdziwieniem odkrył, że młody żołnierz amerykański, który zginął podczas wojny, zapisał mu 25 000 franków. Odwiedził Hiszpanię, wrócił do Paryża i spotkał marszanda Zborowskiego. W 1919 roku Galeria Druet zorganizowała jego pierwszą wystawę. Jego obrazy odniosły sukces, a jego modele były gwiazdami tamtych czasów: Falconetti, Valentine Tessier, Arletty, Cocteau, Colette, Marie Laurencin i Kiki de Montparnasse. Kiedy wybuchła II wojna światowa, Kisling zamieszkał w swoim domu w Sanary-sur-Mer. W 1940 roku wyjechał do Nowego Jorku. Wrócił do Francji w sierpniu 1946 r. I wyjechał do Sanary, gdzie mieszkał do śmierci.