Od 1902 studiował w SSP i na Politechnice Warszawskiej. W 1907 rozpoczął naukę w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał W. Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. W czasie okupacji przebywał w Owernii. Do Paryża powrócił w 1941. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. Geometryzacja form w obrazach z lat 1912-14 ujawnia inspiracje sztuką Cézanne`a i estetyką wczesnego kubizmu. Oferowana praca datowana na 1910 należy do przejściowego okresu w sztuce Haydena; przejawia się w niej poszukiwanie nowych, uproszczonych środków wyrazu, dążenie do syntetycznego traktowania płaszczyzn i ciągła zależność od definiującego formy rysunku. Obraz posiada certyfikat Pierre Celice`a.
olej, plotno,
46,2 x 54,9
sygn. p.d.: Hayden; na odwrociu na blejtramie napis: HADEN 1910.
Od 1902 studiował w SSP i na Politechnice Warszawskiej. W 1907 rozpoczął naukę w paryskiej Académie "La Palette". Od 1909 często wyjeżdżał do Bretanii: do Pont-Aven i Le Pouldu, gdzie spotkał W. Ślewińskiego. Regularnie uczestniczył w paryskich Salonach: Niezależnych, Tuileries i Majowym. Utrzymywał kontakty z Picassem, Mattisem, Grisem i Severinim. W czasie okupacji przebywał w Owernii. Do Paryża powrócił w 1941. Indywidualnie wystawy Haydena odbyły się w znanych galeriach Paryża: Druet (1911), Zborowski (1923) i Zak (1928, 1933) oraz w Waddington Gallery w Londynie (1959, 1964, 1967, 1961). Retrospektywne pokazy malarstwa artysty miały miejsce m.in. w Musée National d`Art Moderne w Paryżu (1968) i Musée des Beaux-Arts w Rennes (1979). Na wczesną twórczość Haydena oddziałał syntetyzm Szkoły Pont-Aven i malarstwo Ślewińskiego. Geometryzacja form w obrazach z lat 1912-14 ujawnia inspiracje sztuką Cézanne`a i estetyką wczesnego kubizmu. Oferowana praca datowana na 1910 należy do przejściowego okresu w sztuce Haydena; przejawia się w niej poszukiwanie nowych, uproszczonych środków wyrazu, dążenie do syntetycznego traktowania płaszczyzn i ciągła zależność od definiującego formy rysunku. Obraz posiada certyfikat Pierre Celice`a.