Martwe natury dosyć często były motywem malarskim w twórczości Henryka Epsteina. W sposobie ich malowania można dostrzec inspiracje postimpresjonizmem, fowizmem i kubizmem. Martwe natury z lat 20-tych opisywane są jako "ujęte lekko z góry. Owoce (zwłaszcza jabłka), rośliny i proste przedmioty [...] ustawione na niskim stoliku [...] malowane były w dość ciemnej, ciepłej tonacji, zapewne w sztucznym świetle. Szczegóły zostały precyzyjnie oddane za pomocą walorowego modelunku, kształty zaś ujęte wyrazistym konturem". Martwe natury z drugiej połowy tej dekady charakteryzują się jaśniejszą tonacją i mocniejszą fakturą stosowanych plam. Wśród elementów towarzyszących martwej naturze na obrazach Epsteina pojawiają się także ptaki (malowane w nurcie ekspresjonizmu) i ryby (np. w pierwszej połowie lat 30-tych). Prezentowana "Martwa natura z ananasami" jest ciekawym przykładem twórczości Henryka Epsteina.
olej, płótno; 40,2 x 50 cm;
sygn. l. d.: H.Epstein;
na odwrocie nalepka niemiecka z Düsseldorfu, nalepka "Originalgemalde" z nazwiskiem i tytułem pracy po niemiecku oraz tytuł pracy po francusku
Martwe natury dosyć często były motywem malarskim w twórczości Henryka Epsteina. W sposobie ich malowania można dostrzec inspiracje postimpresjonizmem, fowizmem i kubizmem. Martwe natury z lat 20-tych opisywane są jako "ujęte lekko z góry. Owoce (zwłaszcza jabłka), rośliny i proste przedmioty [...] ustawione na niskim stoliku [...] malowane były w dość ciemnej, ciepłej tonacji, zapewne w sztucznym świetle. Szczegóły zostały precyzyjnie oddane za pomocą walorowego modelunku, kształty zaś ujęte wyrazistym konturem". Martwe natury z drugiej połowy tej dekady charakteryzują się jaśniejszą tonacją i mocniejszą fakturą stosowanych plam. Wśród elementów towarzyszących martwej naturze na obrazach Epsteina pojawiają się także ptaki (malowane w nurcie ekspresjonizmu) i ryby (np. w pierwszej połowie lat 30-tych). Prezentowana "Martwa natura z ananasami" jest ciekawym przykładem twórczości Henryka Epsteina.