Malarstwo Zygmunta Menkesa wywodzi się z kręgu Ecole de Paris i kojarzone jest z nurtem ekspresyjnego koloryzmu. W początkowej fazie sztuka Menkesa bliska była estetyce fowizmu. W repertuarze malarskim miał kompozycje figuralne, portrety, akty i pejzaże. Do ulubionych tematów należały też martwe natury, które były dla artysty szczególnie ważnym polem eksperymentów formalnych. W 1935 roku artysta ?wyjechał na stałe do Nowego Jorku. Prezentowany obraz powstał właśnie w tym okresie twórczości artysty i należy do grupy ciekawych prac.
Olej, sklejka;
63,5 x 91,5
Sygn. p.d. Menkes
Malarstwo Zygmunta Menkesa wywodzi się z kręgu Ecole de Paris i kojarzone jest z nurtem ekspresyjnego koloryzmu. W początkowej fazie sztuka Menkesa bliska była estetyce fowizmu. W repertuarze malarskim miał kompozycje figuralne, portrety, akty i pejzaże. Do ulubionych tematów należały też martwe natury, które były dla artysty szczególnie ważnym polem eksperymentów formalnych. W 1935 roku artysta ?wyjechał na stałe do Nowego Jorku. Prezentowany obraz powstał właśnie w tym okresie twórczości artysty i należy do grupy ciekawych prac.