na krośnie 5 nalepek wystawowych: -z Bienalle w Wenecji z 1936 r.,- dwie nalepki z TPSP w Krakowie
z 1935 r. i 1936 r.,- nalepka z wystawy w TZSP (?) [fragmenty] oraz nalepka z nadrukiem: „1936/1981”
Wystawiany:
1935 – Towarzystwo Przyjaciół Sztuk
Pięknych w Krakowie
1936 – Towarzystwo Przyjaciół Sztuk
Pięknych w Krakowie
1936 – Bienalle w Wenecji
Pochodzenie:
Atelier artysty.
Kolekcja syna malarza profesora dr hab. Fryderyk Pautsch (1911–1992), kierownika katedry Biologii na Akademii Medycznej w Gdańsku. Kolekcja prywatna, Gdańsk (obraz został sprezentowany przez syna malarza)
Martwe natury wyjątkowo rzadko pojawiają się w twórczości artysty. Jedyną znaną analogiczną pracą jest „Martwa natura” ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (olej, płótno, 125 x 100 cm, ilustr). Prezentowana na aukcji i wielokrotnie wystawiana „Martwa natura” jest unikatową i wybitną pracą artysty. Pokazywana w Sali Honorowej na Biennale w Wenecji była przez wiele lat w kolekcji rodziny
artysty. Prezentowany obraz doskonale ukazuje pełen kunszt i temperament artysty, o czym pisał Mieczysław Treter: „Żywiołowa siła twórczego temperamentu, świeżość pomysłów i niepowstrzymany niczem pęd młodości, wierzącej w pewność swych środków, bujność silnego kolorytu i niezwykle intensywna zdolność charakterystyki (…).” M. Treter, Katalog wystawy obrazów Fryderyka Pautscha, 1911 r., s. 16.
olej, płótno, 125,5 × 101 cm
sygn. i dat. l. d.: Pautsch/1932
na krośnie 5 nalepek wystawowych: -z Bienalle w Wenecji z 1936 r.,- dwie nalepki z TPSP w Krakowie
z 1935 r. i 1936 r.,- nalepka z wystawy w TZSP (?) [fragmenty] oraz nalepka z nadrukiem: „1936/1981”
Wystawiany:
1935 – Towarzystwo Przyjaciół Sztuk
Pięknych w Krakowie
1936 – Towarzystwo Przyjaciół Sztuk
Pięknych w Krakowie
1936 – Bienalle w Wenecji
Pochodzenie:
Atelier artysty.
Kolekcja syna malarza profesora dr hab. Fryderyk Pautsch (1911–1992), kierownika katedry Biologii na Akademii Medycznej w Gdańsku. Kolekcja prywatna, Gdańsk (obraz został sprezentowany przez syna malarza)
Martwe natury wyjątkowo rzadko pojawiają się w twórczości artysty. Jedyną znaną analogiczną pracą jest „Martwa natura” ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (olej, płótno, 125 x 100 cm, ilustr). Prezentowana na aukcji i wielokrotnie wystawiana „Martwa natura” jest unikatową i wybitną pracą artysty. Pokazywana w Sali Honorowej na Biennale w Wenecji była przez wiele lat w kolekcji rodziny
artysty. Prezentowany obraz doskonale ukazuje pełen kunszt i temperament artysty, o czym pisał Mieczysław Treter: „Żywiołowa siła twórczego temperamentu, świeżość pomysłów i niepowstrzymany niczem pęd młodości, wierzącej w pewność swych środków, bujność silnego kolorytu i niezwykle intensywna zdolność charakterystyki (…).” M. Treter, Katalog wystawy obrazów Fryderyka Pautscha, 1911 r., s. 16.