Proweniencja:
– Kolekcja Kingi Turno (przyjaciółki artysty) – zakupiony bezpośrednio od malarza w 1938 roku;
– Andrzej Okińczyc (malarz) – w 2007 roku otrzymał obraz od wnuka Kingi Turno w zamian za swoją pracę;
– Kolekcja Godurowska – zakupiony w 2007 roku.
Bibliografia:
– Wacław Taranczewski. Wystawa retrospektywna, Kat. wystawy, Muzeum Narodowe, Poznań 1958, s. 48;
– Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w., (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 96, il.
olej, płótno
113,6 x 72,8 cm
na d. listwie krosna nalepka Muzeum Wielkopolskiego (druk, m-pis): MUZEUM WIELKOPOLSKIE W POZNANIU | Wystawa zbiorowa | Wacława TARANCZEWSKIEGO | w listopadzie 1949 roku | R.S.W. „Prasa“ Poznań – 290
Proweniencja:
– Kolekcja Kingi Turno (przyjaciółki artysty) – zakupiony bezpośrednio od malarza w 1938 roku;
– Andrzej Okińczyc (malarz) – w 2007 roku otrzymał obraz od wnuka Kingi Turno w zamian za swoją pracę;
– Kolekcja Godurowska – zakupiony w 2007 roku.
Bibliografia:
– Wacław Taranczewski. Wystawa retrospektywna, Kat. wystawy, Muzeum Narodowe, Poznań 1958, s. 48;
– Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w., (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 96, il.