„Malarstwo Kiejstuta Bereźnickiego nie ma swojego odpowiednika w historii malarstwa polskiego. Jego prace są na tyle charakterystyczne, że nie sposób ich przypisać innemu twórcy. Artysta stworzył swój metafizyczny, pełen odwołań do przeszłości, poetycki świat. W jego emanujących spokojem, chociaż czasem pełnych dramatu obrazach, jak w lustrze, odbija się historia malarstwa europejskiego, w której głęboko osadzona jest, świadcząca o ciągłości sztuki, twórczość artysty.”
Maria Błażko, Obraźnik. Monografia twórczości Kiejstuta Bereźnickiego, 2022
olej, płótno, 160 × 135 cm
sygn. i dat. z przodu pośrodku (na namalowanym drążku i kartce): 1972 / Kbereźnicki / Sopot / Martwa natura / pionowa / z pięcioma / pochodniami
„Malarstwo Kiejstuta Bereźnickiego nie ma swojego odpowiednika w historii malarstwa polskiego. Jego prace są na tyle charakterystyczne, że nie sposób ich przypisać innemu twórcy. Artysta stworzył swój metafizyczny, pełen odwołań do przeszłości, poetycki świat. W jego emanujących spokojem, chociaż czasem pełnych dramatu obrazach, jak w lustrze, odbija się historia malarstwa europejskiego, w której głęboko osadzona jest, świadcząca o ciągłości sztuki, twórczość artysty.”
Maria Błażko, Obraźnik. Monografia twórczości Kiejstuta Bereźnickiego, 2022