Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992 r.
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia 25 pa¼dziernika 1992 r.
Reprodukowany :
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF Auriga, Warszawa 1992, il. s.135;
Twórczość malarska Rubczaka była nierozłącznie związana z francuskim postimpresjonizmem promowanym na polskim gruncie przez Józefa Pankiewicza. Pod wpływem tego mistrza powstały wczesne martwe natury artysty, starannie zaaranżowane na tle dekoracyjnych tkanin, harmonijnie łączące miękki linearyzm konturów z kolorystyczną wrażliwością. W okresie francuskim subtelne modulacje plamy barwnej o płynnych zarysach odzwierciedlały przejściowo estetykę syntetyzmu propagowaną przez szkołę Pont-Aven. Obrazy te zyskiwały walor dekoracyjności. Oferowany obraz z uwagi na wysmakowane harmonie barwne i doskonałą kompozycję jest dziełem klasy muzealnej i znakomitym świadectwem malarskiego kunsztu artysty
olej, płótno;
73 x 60 cm
sygn.p.d.: Jan Rubczak
Obraz wystawiany:
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Warszawie; 23 maja - 9 sierpnia 1992 r.
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, Muzeum Narodowe w Poznaniu; 22 sierpnia 25 pa¼dziernika 1992 r.
Reprodukowany :
Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, WAiF Auriga, Warszawa 1992, il. s.135;
Twórczość malarska Rubczaka była nierozłącznie związana z francuskim postimpresjonizmem promowanym na polskim gruncie przez Józefa Pankiewicza. Pod wpływem tego mistrza powstały wczesne martwe natury artysty, starannie zaaranżowane na tle dekoracyjnych tkanin, harmonijnie łączące miękki linearyzm konturów z kolorystyczną wrażliwością. W okresie francuskim subtelne modulacje plamy barwnej o płynnych zarysach odzwierciedlały przejściowo estetykę syntetyzmu propagowaną przez szkołę Pont-Aven. Obrazy te zyskiwały walor dekoracyjności. Oferowany obraz z uwagi na wysmakowane harmonie barwne i doskonałą kompozycję jest dziełem klasy muzealnej i znakomitym świadectwem malarskiego kunsztu artysty