W załączeniu potwierdzenie autentyczności Krzysztofa Zagrodzkiego.
W 1909 Hayden przybył do Paryża. Tu utrzymywał kontakty z wieloma luminarzami awangardy paryskiej m.in. Picassem, Maxem Jacobem, Jacquesem Lipchitzem, Henri Matissem. Uczestniczył w wystawach paryskich Salonów, indywidualne pokazy swego malarstwa miał w wielu galeriach m.in w Galerie Druet, Galerie Rosenberg, Galerie Zborowski, Galerie Zak. Z czasem Hayden uległ fascynacji malarstwem Cezanne`a i wczesnego kubizmu. Na początku drugiej dekady minionego wieku styl jego sztuki zaczął się krystalizować w nurcie kubizmu syntetycznego pozostając w orbicie wyraźnie określonego "przedmiotu-podmiotu". Prezentowana praca, stanowiąca wydarzenie na polskim rynku sztuki, wykazuje najbliższe analogie z innym obrazem artysty "Martwa natura z butelką rumu" (1918 r.) olej, płótno, 73 x 92 cm, Genewa, Musee du Petit Palais, por. B. Brus-Malinowska, J. Malinowski, "Kisling i jego przyjaciele. [...] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1996, s. 108, il. 23). Podobnie jak i w oferowanym obrazie w centrum kompozycji pojawia się butelka z wkomponowanym napisem "Rhum", otoczona rozmaitymi naczyniami i przedmiotami. O ile w obrazie z Genewy blat stołu tworzą kanciaste, zwielokrotnione powierzchnie, o tyle w prezentowanym obrazie artysta wielość zebranych przedmiotów zamyka "spokojniejszą" formą, owalu blatu stołu.

257
Henryk HAYDEN (1883 Warszawa - 1970 Paryż)

Martwa natura kubistyczna

olej, płótno, 45,5 x 65 cm; sygn. p.d.: Hayden

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W załączeniu potwierdzenie autentyczności Krzysztofa Zagrodzkiego.
W 1909 Hayden przybył do Paryża. Tu utrzymywał kontakty z wieloma luminarzami awangardy paryskiej m.in. Picassem, Maxem Jacobem, Jacquesem Lipchitzem, Henri Matissem. Uczestniczył w wystawach paryskich Salonów, indywidualne pokazy swego malarstwa miał w wielu galeriach m.in w Galerie Druet, Galerie Rosenberg, Galerie Zborowski, Galerie Zak. Z czasem Hayden uległ fascynacji malarstwem Cezanne`a i wczesnego kubizmu. Na początku drugiej dekady minionego wieku styl jego sztuki zaczął się krystalizować w nurcie kubizmu syntetycznego pozostając w orbicie wyraźnie określonego "przedmiotu-podmiotu". Prezentowana praca, stanowiąca wydarzenie na polskim rynku sztuki, wykazuje najbliższe analogie z innym obrazem artysty "Martwa natura z butelką rumu" (1918 r.) olej, płótno, 73 x 92 cm, Genewa, Musee du Petit Palais, por. B. Brus-Malinowska, J. Malinowski, "Kisling i jego przyjaciele. [...] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1996, s. 108, il. 23). Podobnie jak i w oferowanym obrazie w centrum kompozycji pojawia się butelka z wkomponowanym napisem "Rhum", otoczona rozmaitymi naczyniami i przedmiotami. O ile w obrazie z Genewy blat stołu tworzą kanciaste, zwielokrotnione powierzchnie, o tyle w prezentowanym obrazie artysta wielość zebranych przedmiotów zamyka "spokojniejszą" formą, owalu blatu stołu.