Praca ta jest swoistą pamiątką z wakacji. Kiedy artysta wraz z jego rodziną chodzili po lesie i zbierali jagody w pewnym momencie zauważyli znak ostrzegający przed wścieklizną i zakazujący zbieranie owoców. Jagody były do wyrzucenia. Artysta odcisnął je więc na płótnie.

PIOTR C. KOWALSKI
Urodzony w 1951 roku w Mieszkowie, studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (dziś Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu w latach 1973-78. Malarz z wieloletnim doświadczeniem i dorobkiem. Autor wielu obrazów olejnych. Od lat tworzy również obrazy w innych technikach. Otwarty jest na zaskakujące eksperymenty, łamiące obowiązujące kanony i nasze przyzwyczajenia, rezygnując również z uświęconego w tradycji malarstwa osobistego gestu artysty. Używa naturalnych kolorów do tworzenia obrazów: owoców, warzyw, czy runa leśnego. Profesor zwyczajny. W latach 2010-2014 był kierownikiem Katedry Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów na Akademii Sztuki w Szczecinie. Obecnie prowadzi X Pracownię Malarstwa na Wydziale Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i Pracownię Gościnną w Katedrze Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

6
Piotr C. KOWALSKI (ur. 1951, Mieszków)

Martwa natura cz. I - tryptyk jagodowy (replika z 1982), 2016

jagody i maliny na płótnie, 96 x 66 cm
sygn. na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca ta jest swoistą pamiątką z wakacji. Kiedy artysta wraz z jego rodziną chodzili po lesie i zbierali jagody w pewnym momencie zauważyli znak ostrzegający przed wścieklizną i zakazujący zbieranie owoców. Jagody były do wyrzucenia. Artysta odcisnął je więc na płótnie.

PIOTR C. KOWALSKI
Urodzony w 1951 roku w Mieszkowie, studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (dziś Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu w latach 1973-78. Malarz z wieloletnim doświadczeniem i dorobkiem. Autor wielu obrazów olejnych. Od lat tworzy również obrazy w innych technikach. Otwarty jest na zaskakujące eksperymenty, łamiące obowiązujące kanony i nasze przyzwyczajenia, rezygnując również z uświęconego w tradycji malarstwa osobistego gestu artysty. Używa naturalnych kolorów do tworzenia obrazów: owoców, warzyw, czy runa leśnego. Profesor zwyczajny. W latach 2010-2014 był kierownikiem Katedry Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów na Akademii Sztuki w Szczecinie. Obecnie prowadzi X Pracownię Malarstwa na Wydziale Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i Pracownię Gościnną w Katedrze Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Rzeźby na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.