Żona malarza, Janusza Wildena. W roku 1938 brała udział w wystawie w Warszawie w kawiarni Zodiak wraz z M. Berezowską, H. Rudzką-Cybisową, I. Kuczborską, J. Wildenem.
Martwa natura przedstawiająca owoce i warzywa leżące na kuchennym stole.
Obraz budowany w typowy dla kolorystów sposób: jest malowany barwną plamą, z podkreśleniem znaczenia "malarskiej impresji". Forma i linia, a także sam temat nie są dla artystki tak ważne. Takie podejście do malarstwa sytuuje artystkę w tradycji postimpresjonizmu, jakiej najwybitniejszymi przedstawicielami na gruncie rodzimym byli koloryści, których twórczość uznana jest za jeden z najważniejszych kierunków polskiego malarstwa.
Olej, płótno; 51 x 66 cm
Niesygnowany
Na krosnach napis: mal. Janina Domańska-Wilden około 1940 roku
Żona malarza, Janusza Wildena. W roku 1938 brała udział w wystawie w Warszawie w kawiarni Zodiak wraz z M. Berezowską, H. Rudzką-Cybisową, I. Kuczborską, J. Wildenem.
Martwa natura przedstawiająca owoce i warzywa leżące na kuchennym stole.
Obraz budowany w typowy dla kolorystów sposób: jest malowany barwną plamą, z podkreśleniem znaczenia "malarskiej impresji". Forma i linia, a także sam temat nie są dla artystki tak ważne. Takie podejście do malarstwa sytuuje artystkę w tradycji postimpresjonizmu, jakiej najwybitniejszymi przedstawicielami na gruncie rodzimym byli koloryści, których twórczość uznana jest za jeden z najważniejszych kierunków polskiego malarstwa.