Od 1921 r. kształcił się pod kierunkiem J. Bocheńskiego i J. Wronieckiego w poznańskiej Szkole Sztuk Zdobniczych. W 1922 r. wyjechał do Krakowa by rozpocząć studia w ASP, gdzie trafił do pracowni F. Pautscha, a w 1927 r. do pracowni F. S. Kowarskiego. Malował wówczas obrazy o bogatej fakturze utrzymane w ciemnych, brunatnych tonacjach. Tej manierze patronowali mu również mistrzowie dawni - Tycjan i Courbet.
Przedstawiana martwa natura posiada podobny, "muzealny" ton, a jednocześnie jej malarska struktura jest rozluźniona. Powstała prawdopodobnie w późnych latach 40.
Od 1921 r. kształcił się pod kierunkiem J. Bocheńskiego i J. Wronieckiego w poznańskiej Szkole Sztuk Zdobniczych. W 1922 r. wyjechał do Krakowa by rozpocząć studia w ASP, gdzie trafił do pracowni F. Pautscha, a w 1927 r. do pracowni F. S. Kowarskiego. Malował wówczas obrazy o bogatej fakturze utrzymane w ciemnych, brunatnych tonacjach. Tej manierze patronowali mu również mistrzowie dawni - Tycjan i Courbet.
Przedstawiana martwa natura posiada podobny, "muzealny" ton, a jednocześnie jej malarska struktura jest rozluźniona. Powstała prawdopodobnie w późnych latach 40.