Henryk Epstein jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli Ecole de Paris. Po wyjeździe do Paryża uległ wpływowi sztuki Paula Cezanne?a i kubistów. W latach dwudziestych w jego malarstwie pojawiły się silne tendencje ekspresjonistyczne, szczególnie w znakomitych scenach z życia paryskiego półświatka, martwych naturach i pejzażach. W tym czasie Epstein przenosił na płótno piękno kwiatów, owoców, południowo francuskich miasteczek i wiosek oraz portretował ludzi. Dynamiczna faktura, intensywne barwy, wśród których przeważały czerwienie, żółcie, zielenie i błękity, bogate, impastowe efekty fakturalne wskazują na bliskie analogie z twórczością Chaima Soutine?a czy Pinchusa Kremegne?ia. Oferowana "Martwa natura" to obraz doskonale egzemplifikujący ten okres w twórczości Epsteina.
Olej, płótno;
54 x 65 cm
Sygn. p.d. H.Epstein, Paris
Henryk Epstein jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli Ecole de Paris. Po wyjeździe do Paryża uległ wpływowi sztuki Paula Cezanne?a i kubistów. W latach dwudziestych w jego malarstwie pojawiły się silne tendencje ekspresjonistyczne, szczególnie w znakomitych scenach z życia paryskiego półświatka, martwych naturach i pejzażach. W tym czasie Epstein przenosił na płótno piękno kwiatów, owoców, południowo francuskich miasteczek i wiosek oraz portretował ludzi. Dynamiczna faktura, intensywne barwy, wśród których przeważały czerwienie, żółcie, zielenie i błękity, bogate, impastowe efekty fakturalne wskazują na bliskie analogie z twórczością Chaima Soutine?a czy Pinchusa Kremegne?ia. Oferowana "Martwa natura" to obraz doskonale egzemplifikujący ten okres w twórczości Epsteina.