W latach 1921-24 studiowała w École Nationale des Arts Decoratifs w Paryżu. Po ukończeniu studów powróciła do kraju i zamieszkała w Warszawie. W tym czasie była związana z awangardowymi ugrupowaniami "Praesens", "Blok" oraz "Grupą Plastyków Nowoczesnych". Prace artystki z okresu lat 30. zbliżały się do nurtu puryzmu. Następnie, w 1935 zwróciła się ku bardziej realistycznym przedstawieniom. W końcu, po II wojnie światowej swoje kompozycje utrzymywała w postkubistycznych, geometrycznych formach oraz abstrakcyjnych. Prace artystki znajdują się m. in.: w Muzeum Narodowym w Warszawie, w Krakowie, w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku oraz Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.

290
Maria Ewa ŁUNKIEWICZ-ROGOYSKA (1895-1967)

Martwa natura, 1953 r.

akwarela, gwasz, papier, 78 × 58 cm
w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: M.EWA.ŁUNKIEWICZ.53


Estymacja: 15 000 - 20 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1921-24 studiowała w École Nationale des Arts Decoratifs w Paryżu. Po ukończeniu studów powróciła do kraju i zamieszkała w Warszawie. W tym czasie była związana z awangardowymi ugrupowaniami "Praesens", "Blok" oraz "Grupą Plastyków Nowoczesnych". Prace artystki z okresu lat 30. zbliżały się do nurtu puryzmu. Następnie, w 1935 zwróciła się ku bardziej realistycznym przedstawieniom. W końcu, po II wojnie światowej swoje kompozycje utrzymywała w postkubistycznych, geometrycznych formach oraz abstrakcyjnych. Prace artystki znajdują się m. in.: w Muzeum Narodowym w Warszawie, w Krakowie, w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku oraz Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.