Malarz i rysownik, z wykształcenia architekt. Studiował w gdańskiej Wyższej Szkole Technicznej (1908-15). Malarstwa uczył się początkowo u A. von Brandisa i F. Pfuhle, zaś później w Dreźnie i Berlinie, gdzie kształcił się w pracowni L. Corintha. W roku 1921, zafascynowany impresjonizmem, wyjechał do Paryża. W okresie międzywojennym brał udział w życiu artystycznym Wolnego Miasta; był członkiem Union Internationalen Künstler z siedzibą w Düsseldorfie oraz warszawskiego TZSP. W roku 1945 spłonęła jego pracownia oraz niemal cały dotychczasowy dorobek artystyczny (800 prac). Główne tematy, jakie Chlebowski podejmował to martwa natura oraz pejzaż (widoki Gdańska i okolic). Malował też kompozycje kwiatowe oraz sceny rodzajowe. Widoczna jest w nich lekcja francuskiego impresjonizmu - wirtuozerska technika, widoczna w operowaniu ekspresywną, a zarazem swobodną plamą barwną oraz szczególna wrażliwość na światło.
Olej, płótno; 42 x 61 cm
Sygnowany p.g.: St.Chlebowski | 1948; na odwrocie nalepka autorska z opisem pracy
Malarz i rysownik, z wykształcenia architekt. Studiował w gdańskiej Wyższej Szkole Technicznej (1908-15). Malarstwa uczył się początkowo u A. von Brandisa i F. Pfuhle, zaś później w Dreźnie i Berlinie, gdzie kształcił się w pracowni L. Corintha. W roku 1921, zafascynowany impresjonizmem, wyjechał do Paryża. W okresie międzywojennym brał udział w życiu artystycznym Wolnego Miasta; był członkiem Union Internationalen Künstler z siedzibą w Düsseldorfie oraz warszawskiego TZSP. W roku 1945 spłonęła jego pracownia oraz niemal cały dotychczasowy dorobek artystyczny (800 prac). Główne tematy, jakie Chlebowski podejmował to martwa natura oraz pejzaż (widoki Gdańska i okolic). Malował też kompozycje kwiatowe oraz sceny rodzajowe. Widoczna jest w nich lekcja francuskiego impresjonizmu - wirtuozerska technika, widoczna w operowaniu ekspresywną, a zarazem swobodną plamą barwną oraz szczególna wrażliwość na światło.