Rok 1947 dla Nowosielskiego to czas poszukiwań własnej drogi. W tym czasie porzucił studia w pracowni E. Eibischa i został asystentem T. Kantora. Ta decyzja w sposób jednoznaczny zaważyła na jego sztuce. "Martwa natura" i zarazem szkic do "Zimy w Rosji", to dowód na próbę połączenia dwóch, zgoła odmiennych fascynacji. Z jednej strony tworzy realistycznie, a z drugiej poddaje świat geometryzacji. Nowosielski dążył do syntezy tego co materialne z abstrakcyjnym myśleniem.

66
Jerzy NOWOSIELSKI (1923 Kraków - 2011 Kraków)

Martwa natura, 1947

olej, płótno; 37,5 x 69,5 cm
sygn. na odwrocie J.NOWOSIELSKI
Reprodukowany: „Jerzy Nowosielski. Katalog wystawy, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 21 marca - 27 kwietnia 2003”, s. 45, poz. 71.
Obraz posiada atest Fundacji Nowosielskich wydany 4 kwietnia 2005 roku.


Estymacja: 90000-100000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rok 1947 dla Nowosielskiego to czas poszukiwań własnej drogi. W tym czasie porzucił studia w pracowni E. Eibischa i został asystentem T. Kantora. Ta decyzja w sposób jednoznaczny zaważyła na jego sztuce. "Martwa natura" i zarazem szkic do "Zimy w Rosji", to dowód na próbę połączenia dwóch, zgoła odmiennych fascynacji. Z jednej strony tworzy realistycznie, a z drugiej poddaje świat geometryzacji. Nowosielski dążył do syntezy tego co materialne z abstrakcyjnym myśleniem.