Studia w ASP w Krakowie (1926-1933) u W. Jarockiego, S. Kamockiego, I. Pieńkowskiego oraz w Oddziale Paryskim tej uczelni u J. Pankiewicza (1934-35). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" (od 1936) i "Grupy Toruńskiej" (od 1958). Profesor Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu (1946-1972) i Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku-Sopocie (1954-1972). W okresie międzywojennym malował pejzaże, martwe natury i portrety bliskie koloryzmowi i pozostające pod wpływem krakowskiej szkoły pejzażowej i École de Paris; po wojnie obrazy postkubistyczne, socrealistyczne i po 1955 r. kompozycje abstrakcyjne.
Obraz w jasnej pastelowej tonacji pochodzący z okresu francuskiego. Martwe natury malowane w podobnej stylistice znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (Martwa natura z ok. 1934 r.) i Muzeum Okręgowego w Toruniu (Martwa natura z 1934 r.).
olej na płótnie, 69 x 61,5 cm,
sygnowany l.d. "Borysowski", na odwrocie (wtórnie nalepiona na nowe krosno) nalepka TPSP w Krakowie z 1938 r. (nr 1005/40)
Studia w ASP w Krakowie (1926-1933) u W. Jarockiego, S. Kamockiego, I. Pieńkowskiego oraz w Oddziale Paryskim tej uczelni u J. Pankiewicza (1934-35). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" (od 1936) i "Grupy Toruńskiej" (od 1958). Profesor Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. M. Kopernika w Toruniu (1946-1972) i Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku-Sopocie (1954-1972). W okresie międzywojennym malował pejzaże, martwe natury i portrety bliskie koloryzmowi i pozostające pod wpływem krakowskiej szkoły pejzażowej i École de Paris; po wojnie obrazy postkubistyczne, socrealistyczne i po 1955 r. kompozycje abstrakcyjne.
Obraz w jasnej pastelowej tonacji pochodzący z okresu francuskiego. Martwe natury malowane w podobnej stylistice znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (Martwa natura z ok. 1934 r.) i Muzeum Okręgowego w Toruniu (Martwa natura z 1934 r.).