"[...] Kanelba wyczuwa twórczość Maneta i Cezanne’a silniej niż którykolwiek z młodych malarzy. Z prawdziwym talentem związane jest wykształcenie. W jego płótnach forma i kolor są zrównoważone, rysunek jest precyzyjny i giętki, kolor subtelny i powściągliwy, kompozycja szlachetna i pełna siły. Stałe dążenie do doskonałości i nieustanne poszukiwania artysty znajdują potwierdzenie w najnowszych jego dziełach, w których ujawnił swe zdolności kolorystyczne. Przejawiają się one w stosowaniu barw wyrazistych, choć przy-tłumionych, delikatnych, o wykwintnym walorze. [...]
Ch. Aronson, Art polonais modenie, Paris 1929, s. 17.
olej, płótno, 81,5 × 54 cm,
sygn. l. g.: Kanelba
na odwrocie datowany: 1929
"[...] Kanelba wyczuwa twórczość Maneta i Cezanne’a silniej niż którykolwiek z młodych malarzy. Z prawdziwym talentem związane jest wykształcenie. W jego płótnach forma i kolor są zrównoważone, rysunek jest precyzyjny i giętki, kolor subtelny i powściągliwy, kompozycja szlachetna i pełna siły. Stałe dążenie do doskonałości i nieustanne poszukiwania artysty znajdują potwierdzenie w najnowszych jego dziełach, w których ujawnił swe zdolności kolorystyczne. Przejawiają się one w stosowaniu barw wyrazistych, choć przy-tłumionych, delikatnych, o wykwintnym walorze. [...]
Ch. Aronson, Art polonais modenie, Paris 1929, s. 17.