Medalier i rzeźbiarz. Studiował w Szkole Sztuk Stosowanych i Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Do roku 1925 pracował we własnej pracowni, wykonując płaskorzeźby, nagrobki, statuetki, portrety oraz projekty dla przemysłu metalowego w zakresie sztuki stosownej. W okresie 1925-1939 kierownik artystyczny Mennicy Państwowej w Warszawie. Od 1951 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego styl ewoluował od klasycyzmu przez formizm do impresjonizmu i ekspresjonizmu. Wykonywał liczne projekty monet i medali dla instytucji naukowych oraz państwowych. Znane projekty medali i plakiet: Wstąpienie Polski do Ligi Narodów (1926), Władysław Reymont (1926), projekt monety pięciozłotowej z 1936, Autoportret artysty (1958), Vincent van Gogh (1962).
Prezentowana plakieta jest bozzettem do plakiety brązowej z przedstawieniem Marszałka. Prezentuje ona w pełni dojrzały styl Aumillera; realistyczny portret oddany został w syntetycznej formie w duchu klasycyzmu okresu międzywojennego.
Gips patynowany; 25,5 x 16,8 cm
Sygnowany p. śr.: J. Aumiller
Medalier i rzeźbiarz. Studiował w Szkole Sztuk Stosowanych i Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie. Do roku 1925 pracował we własnej pracowni, wykonując płaskorzeźby, nagrobki, statuetki, portrety oraz projekty dla przemysłu metalowego w zakresie sztuki stosownej. W okresie 1925-1939 kierownik artystyczny Mennicy Państwowej w Warszawie. Od 1951 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jego styl ewoluował od klasycyzmu przez formizm do impresjonizmu i ekspresjonizmu. Wykonywał liczne projekty monet i medali dla instytucji naukowych oraz państwowych. Znane projekty medali i plakiet: Wstąpienie Polski do Ligi Narodów (1926), Władysław Reymont (1926), projekt monety pięciozłotowej z 1936, Autoportret artysty (1958), Vincent van Gogh (1962).
Prezentowana plakieta jest bozzettem do plakiety brązowej z przedstawieniem Marszałka. Prezentuje ona w pełni dojrzały styl Aumillera; realistyczny portret oddany został w syntetycznej formie w duchu klasycyzmu okresu międzywojennego.