Certyfikat podpisany własnoręcznie przez Victoria de Lempicka, wnuczka Tamary Łempickiej. Praca o tytule “Young Lady with Gloves (Dziewczyna w Rękawiczkach)”. Numer 62/100.
„Malowałam królów i prostytutki. Maluje tych, którzy są dla mnie inspirujący i powodują, że czuje wibracje.”
Tamara Łempicka (1898 Warszawa– 1980 Cuernavaca)Polska artystka o światowej renomie, ikona art deco i dwudziestolecia międzywojennego. Wczesną młodość spędziła Warszawie (gdzie się urodziła), w Szwajcarii (gdzie uczęszczała do szkoły z internatem) oraz Petersburgu (gdzie poznała swojego pierwszego męża Tadeusza Łempickiego). W tym okresie poznała Włochy a wraz z nimi renesansowych mistrzów stanowiących niewyczerpane źródło inspiracji. W 1918 roku wprowadziła się do Paryża. W stolicy Francji rozpoczęła studia malarskie i odkryła kubizm który stał się sztandarowym elementem jej twórczości. Wraz wybuchem drugiej wojny światowej przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych by następnie resztę życia spędzić w Meksyku. Tam też została “pochowana”, zgodnie z ostatnią wolą artystki jej prochy rozsypane zostały przy wulkanie Popocatepetl.
Spośród wielu kochanków, których Tamara Łempicka miała przez całe swoje długie i szalone życie, przystojny markiz Guido di Giralamo Sommi Picenardi był jednym z jej nielicznych męskich towarzyszy, których uwieczniła na portrecie.
Guido był potomkiem włoskiej szlachty i muzykiem awangardowym. Został przedstawiony jako symbol męskiej mody, a formułując go w kubistycznym stylu „szalonych lat dwudziestych", artystka wprowadziła atrybuty bogactwa, które były charakterystyczne dla bywalców i arystokratów uwiecznionych w jej pracach.
Giclee, papier o wysokiej gramaturze, wymiary; 48 x 58 cm w świetle passe-partout, 94,5 x 120 cm w oprawie (rama lekko uszkodzona), edycja limitowana,
Dwie suche pieczęcie: okrągła wydawcy Chelsea Green Editions j (p.d.) , ręcznie numerowana ołówkiem 1/100 ( numer egzemplarza zgodny z certyfikatem) , okrągła z odciskiem sygnatury i logo Łempickiej. Praca certyfikowana przez Museum Masters International NYC the Lempicka Estate New York
Certyfikat podpisany własnoręcznie przez Victoria de Lempicka, wnuczka Tamary Łempickiej. Praca o tytule “Young Lady with Gloves (Dziewczyna w Rękawiczkach)”. Numer 62/100.
„Malowałam królów i prostytutki. Maluje tych, którzy są dla mnie inspirujący i powodują, że czuje wibracje.”
Tamara Łempicka (1898 Warszawa– 1980 Cuernavaca)Polska artystka o światowej renomie, ikona art deco i dwudziestolecia międzywojennego. Wczesną młodość spędziła Warszawie (gdzie się urodziła), w Szwajcarii (gdzie uczęszczała do szkoły z internatem) oraz Petersburgu (gdzie poznała swojego pierwszego męża Tadeusza Łempickiego). W tym okresie poznała Włochy a wraz z nimi renesansowych mistrzów stanowiących niewyczerpane źródło inspiracji. W 1918 roku wprowadziła się do Paryża. W stolicy Francji rozpoczęła studia malarskie i odkryła kubizm który stał się sztandarowym elementem jej twórczości. Wraz wybuchem drugiej wojny światowej przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych by następnie resztę życia spędzić w Meksyku. Tam też została “pochowana”, zgodnie z ostatnią wolą artystki jej prochy rozsypane zostały przy wulkanie Popocatepetl.
Spośród wielu kochanków, których Tamara Łempicka miała przez całe swoje długie i szalone życie, przystojny markiz Guido di Giralamo Sommi Picenardi był jednym z jej nielicznych męskich towarzyszy, których uwieczniła na portrecie.
Guido był potomkiem włoskiej szlachty i muzykiem awangardowym. Został przedstawiony jako symbol męskiej mody, a formułując go w kubistycznym stylu „szalonych lat dwudziestych", artystka wprowadziła atrybuty bogactwa, które były charakterystyczne dla bywalców i arystokratów uwiecznionych w jej pracach.