Ceniony rzeźbiarz francuski, uczeń Etienne`a Julesa Ramey i Augustina Alexandre`a Dumonta, zadebiutował na Salonie w 1852 r., gdzie wystawiał regularnie do 1897 r. Autor licznych rzeźb o tematyce biblijnej, mitologicznej, rodzajowej, postaci z oper etc. Wykonał również rzeźby przeznaczone do kościołow i gmachów publicznych Paryża: Opery, ratusza, teatru ChĦtelet, kościołów St Roch i Trinité.
Do popularniejszych jego prac należy Marguerite (Małgorzata), której gipsowa wersja powstawała w 1883 r. i została zakupiona przez władze państwowe, a następnie przekazana do Musée w Quimper. Wersję marmurową przedstawił autor na Salonie w 1884 r. i na wystawie światowej w 1889 r. Redukcje brązowe rzeźby wykonywane były przez Barbedienne`a w trzech wielkościach.
odlew firmy Ferdinanda Barbedienne
brąz patynowany, wys. 51 cm
na podstawie podpis MARGUERITE, sygn. E. AIZELIN,
stempel REDUCTION MECANIQUE A. COLLAS BREVETE
Ceniony rzeźbiarz francuski, uczeń Etienne`a Julesa Ramey i Augustina Alexandre`a Dumonta, zadebiutował na Salonie w 1852 r., gdzie wystawiał regularnie do 1897 r. Autor licznych rzeźb o tematyce biblijnej, mitologicznej, rodzajowej, postaci z oper etc. Wykonał również rzeźby przeznaczone do kościołow i gmachów publicznych Paryża: Opery, ratusza, teatru ChĦtelet, kościołów St Roch i Trinité.
Do popularniejszych jego prac należy Marguerite (Małgorzata), której gipsowa wersja powstawała w 1883 r. i została zakupiona przez władze państwowe, a następnie przekazana do Musée w Quimper. Wersję marmurową przedstawił autor na Salonie w 1884 r. i na wystawie światowej w 1889 r. Redukcje brązowe rzeźby wykonywane były przez Barbedienne`a w trzech wielkościach.