Ceniony rzeźbiarz francuski, uczeń Etienne`a Julesa Ramey i Augustina Alexandre`a Dumonta, zadebiutował na Salonie w 1852 r., gdzie wystawiał regularnie do 1897 r. Autor licznych rzeźb o tematyce biblijnej, mitologicznej, rodzajowej, postaci z oper etc. Wykonał również rzeźby przeznaczone do kościołow i gmachów publicznych Paryża: Opery, ratusza, teatru ChĦtelet, kościołów St Roch i Trinité.
Do popularniejszych jego prac należy Marguerite (Małgorzata), której gipsowa wersja powstawała w 1883 r. i została zakupiona przez władze państwowe, a następnie przekazana do Musée w Quimper. Wersję marmurową przedstawił autor na Salonie w 1884 r. i na wystawie światowej w 1889 r. Redukcje brązowe rzeźby wykonywane były przez Barbedienne`a w trzech wielkościach.

83
Eugène AIZELIN (1821-1902)

MARGUERITE, po 1884 r.

odlew firmy Ferdinanda Barbedienne
brąz patynowany, wys. 51 cm
na podstawie podpis MARGUERITE, sygn. E. AIZELIN,
stempel REDUCTION MECANIQUE A. COLLAS BREVETE

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ceniony rzeźbiarz francuski, uczeń Etienne`a Julesa Ramey i Augustina Alexandre`a Dumonta, zadebiutował na Salonie w 1852 r., gdzie wystawiał regularnie do 1897 r. Autor licznych rzeźb o tematyce biblijnej, mitologicznej, rodzajowej, postaci z oper etc. Wykonał również rzeźby przeznaczone do kościołow i gmachów publicznych Paryża: Opery, ratusza, teatru ChĦtelet, kościołów St Roch i Trinité.
Do popularniejszych jego prac należy Marguerite (Małgorzata), której gipsowa wersja powstawała w 1883 r. i została zakupiona przez władze państwowe, a następnie przekazana do Musée w Quimper. Wersję marmurową przedstawił autor na Salonie w 1884 r. i na wystawie światowej w 1889 r. Redukcje brązowe rzeźby wykonywane były przez Barbedienne`a w trzech wielkościach.