Obraz przedstawia nieoczywistą, wieloznaczną scenę. Przypomina filmowe ujęcia; artystka posługuje się migawkowym zapisem rzeczywistości, a paleta jej prac kojarzy się z wyblakłą taśmę filmową. W pracy Marble dominująca na pierwszym planie postać kobiety trzyma w ręku analogową kamerę. Na pulpicie przed nią widać rzeźbę uformowaną w klasycznym kanonie sztuki. Kamera być może służy do rejestracji „pięknego przedmiotu” wyznaczającego estetyczne i genderowe status quo albo jest zwyczajnym narzędziem projekcji.
Edna BAUD (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem; absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; laureatka Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022) oraz Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016). Wybrane wystawy: „Nowa Ziemia i 64 krótkie historie” (Galeria Biała, Lublin, 2019), „Jesteśmy Ludźmi” (Galeria Labirynt, Lublin 2020), „Pull the trigger” (Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk, 2022).
Obraz przedstawia nieoczywistą, wieloznaczną scenę. Przypomina filmowe ujęcia; artystka posługuje się migawkowym zapisem rzeczywistości, a paleta jej prac kojarzy się z wyblakłą taśmę filmową. W pracy Marble dominująca na pierwszym planie postać kobiety trzyma w ręku analogową kamerę. Na pulpicie przed nią widać rzeźbę uformowaną w klasycznym kanonie sztuki. Kamera być może służy do rejestracji „pięknego przedmiotu” wyznaczającego estetyczne i genderowe status quo albo jest zwyczajnym narzędziem projekcji.
Edna BAUD (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem; absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; laureatka Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022) oraz Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016). Wybrane wystawy: „Nowa Ziemia i 64 krótkie historie” (Galeria Biała, Lublin, 2019), „Jesteśmy Ludźmi” (Galeria Labirynt, Lublin 2020), „Pull the trigger” (Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk, 2022).