Belgijski malarz i ilustrator, specjalizujący się w malowaniu tematów historycznych, orientalnych, scen rodzajowych i pejzaży. Urodził się w Brukseli w Belgii w 1816 roku. Uczęszczał do Akademii w Gandawie i Antwerpii, gdzie studiował malarstwo pod kierunkiem trzech znanych belgijskich malarzy Nicaisa de Keysera, Gustave'a Wappersa i Pietera van Hanselaera. Towarzyszył armii francuskiej do Algierii w latach 1843–1845, co zaowocowało tematyką orientalną w jego twórczości. Później podróżował do Włoch, Grecji i Turcji. wziął udział w wojnie krymskiej jako malarz wojskowy. W latach 1856–1860 mieszkał w Neapolu. Zarzucił wówczas tematykę orientalną na rzecz romantycznych scen neapolitańskich i stylu pompejańskiego. W 1860 r. osiadł w Paryżu, gdzie regularnie wystawiał w paryskich salonach. Ewoluował wówczas w kierunku klasycyzmu akademickiego. Lata 1888-89 spędził w Nowym Jorku i Filadelfii malując portrety.
Olej, płótno; 90 x 66,5 cm
Sygnowany p.d.; Joseph Coomans 1856.
Belgijski malarz i ilustrator, specjalizujący się w malowaniu tematów historycznych, orientalnych, scen rodzajowych i pejzaży. Urodził się w Brukseli w Belgii w 1816 roku. Uczęszczał do Akademii w Gandawie i Antwerpii, gdzie studiował malarstwo pod kierunkiem trzech znanych belgijskich malarzy Nicaisa de Keysera, Gustave'a Wappersa i Pietera van Hanselaera. Towarzyszył armii francuskiej do Algierii w latach 1843–1845, co zaowocowało tematyką orientalną w jego twórczości. Później podróżował do Włoch, Grecji i Turcji. wziął udział w wojnie krymskiej jako malarz wojskowy. W latach 1856–1860 mieszkał w Neapolu. Zarzucił wówczas tematykę orientalną na rzecz romantycznych scen neapolitańskich i stylu pompejańskiego. W 1860 r. osiadł w Paryżu, gdzie regularnie wystawiał w paryskich salonach. Ewoluował wówczas w kierunku klasycyzmu akademickiego. Lata 1888-89 spędził w Nowym Jorku i Filadelfii malując portrety.