Belgijski rze¼biarz, autor wielu prac o tematyce zwierzęcej. Jego rze¼by to najczęściej brązy, których forma nawiązuje do realizmu. Prezentowana praca, o uproszczonej kubistycznej formie i gładko opracowanym materiale, jest przykładem wykorzystania osiągnięć rze¼by kubistycznej w awangardowym nurcie rze¼by art deco. Do tego nurtu zaliczali się tacy wybitni artyści z grupy animaliers jak François Pompon czy Edouard Marcel Sandoz. Awangardowa rze¼ba art deco miała często charakter unikatowy, bąd¼ wykonywana była w małych edycjach.
zielony marmur,
wys. 46 cm,
sygn. ryta: Georges Collard 1931.
Belgijski rze¼biarz, autor wielu prac o tematyce zwierzęcej. Jego rze¼by to najczęściej brązy, których forma nawiązuje do realizmu. Prezentowana praca, o uproszczonej kubistycznej formie i gładko opracowanym materiale, jest przykładem wykorzystania osiągnięć rze¼by kubistycznej w awangardowym nurcie rze¼by art deco. Do tego nurtu zaliczali się tacy wybitni artyści z grupy animaliers jak François Pompon czy Edouard Marcel Sandoz. Awangardowa rze¼ba art deco miała często charakter unikatowy, bąd¼ wykonywana była w małych edycjach.