Praca - pochodząca ze zbiorów Zofii Tchorek - eksponowana była na wystawie "Tadeusz Makowski 1892-1932" w Muzeum Narodowym w Warszawie 11.III – 2.VI.1991 r. (poza katalogiem).
U schyłku życia krystalizuje się indywidualny styl twórczości Tadeusza Makowskiego, następuje wybitne pod względem artystycznym połączenie kubistycznej nowoczesności, poezji i liryzmu. Cechy te znakomicie reprezentuje prezentowany obraz, będący niejako "znakiem" i kwintesencją dojrzałego malarstwa Makowskiego.
olej, płótno, 37,5 x 46 cm; sygn. p.d.: Tade / MAKOWSKI / 31.
Na odwrocie znajduje się ozdobna sygnatura Makowskiego, którą artysta zwykł kłaść
na pracach szczególnie dla niego ważnych oraz Petits/ freres/ Paris
Praca - pochodząca ze zbiorów Zofii Tchorek - eksponowana była na wystawie "Tadeusz Makowski 1892-1932" w Muzeum Narodowym w Warszawie 11.III – 2.VI.1991 r. (poza katalogiem).
U schyłku życia krystalizuje się indywidualny styl twórczości Tadeusza Makowskiego, następuje wybitne pod względem artystycznym połączenie kubistycznej nowoczesności, poezji i liryzmu. Cechy te znakomicie reprezentuje prezentowany obraz, będący niejako "znakiem" i kwintesencją dojrzałego malarstwa Makowskiego.