Córka malarza Adama Malinowskiego. Kształciła się m.in. w krakowskiej szkole malarstwa Teofilii Certowicz, uczęszczała też na kurs do A. Baranieckiego. Swe malarskie studia kontynuowała w Monachium, pod okiem węgierskiego artysty S. Hollósy`ego, oraz w Paryżu, w 1903 roku, w Akademii Colarossi. Należała do Związku Artystek Polskich, a także do Związku Artystów Polskich. Odbywała liczne podróże, poza Francją odwiedziła Włochy, Jugosławię Norwegię i Szwecję, z których przywoziła liczne studia pejzażowe. Artystka utrwalała również widoki polskich miast, m.in. Krakowa i Warszawy. W dorobku artystki nie brak też górskich pejzaży, martwych natur oraz kwiatów. W 1945 r. odbyła się w Krakowie indywidualna wystawa prac artystki. Gałęzowska tworzyła w technice akwarelowej, pastelowej oraz olejnej. Popularność zdobyła również jako miniaturzystka, tworząc portreciki na kości słoniowej oraz papierze. W tej technice również powstały miniaturowe pejzaże.
olej, płyta,
19 × 24 cm
sygn. l. d.: Jadwiga Gałęzowska
na odwrocie odręczny napis: Szanownemu Panu Rektorowi (?) Doktorowi (?)/ w dniu 29/ IX - 1927 jako dowód/ wielkiej wdzięczności to \"Małe morze\"/ ofiaruję J. Gałęzowska
Estymacja:1 800 - 2 300 zł
Córka malarza Adama Malinowskiego. Kształciła się m.in. w krakowskiej szkole malarstwa Teofilii Certowicz, uczęszczała też na kurs do A. Baranieckiego. Swe malarskie studia kontynuowała w Monachium, pod okiem węgierskiego artysty S. Hollósy`ego, oraz w Paryżu, w 1903 roku, w Akademii Colarossi. Należała do Związku Artystek Polskich, a także do Związku Artystów Polskich. Odbywała liczne podróże, poza Francją odwiedziła Włochy, Jugosławię Norwegię i Szwecję, z których przywoziła liczne studia pejzażowe. Artystka utrwalała również widoki polskich miast, m.in. Krakowa i Warszawy. W dorobku artystki nie brak też górskich pejzaży, martwych natur oraz kwiatów. W 1945 r. odbyła się w Krakowie indywidualna wystawa prac artystki. Gałęzowska tworzyła w technice akwarelowej, pastelowej oraz olejnej. Popularność zdobyła również jako miniaturzystka, tworząc portreciki na kości słoniowej oraz papierze. W tej technice również powstały miniaturowe pejzaże.