Studiował na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. W 2001 r. uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Obecnie pracuje na macierzystej uczelni jako asystent. Laureat nagrody kwartalnika EXIT. W 2002 nominowany do Paszportów Polityki. Uprawia malarstwo sztalugowe i ścienne. Jest współautorem realizacji fresku na czerpni warszawskiego metra. Zaczynał od Metamorfoz - w latach 1999 - 2001 tworzył wielkoformatowe przedstawienia procesów przekształceń ludzi i przedmiotów w zwierzęta. Często posługuje się ikonami kultury portretując Adolfa Hitlera, któremu przyznał równe miejsce w świecie innych wizerunków stawiając go pomiędzy katolickimi świętymi (Hitler i Święty, 2003). Jego obraz "św. Sebastian" został zakupiony do zbiorów Regionalnego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Częstochowie. Wielkie płótna Wachowskiego krzyczą, że malarstwo żyje, nie umarło, wbrew złowieszczym prognozom. Bardzo malarskie oleje, tempery, akryle są niezwykle efektowne, nie tylko przez technikę, przez swój galeryjny format, ale przez treściową i formalną nowoczesność. Dają nam to, wśród czego żyjemy. Można w tych obrazach widzieć dekoracyjność podobną do tej oferowanej w malowanych komiksach Lichtensteina, można dostrzegać kult pop-świata rodem z Warhola.
akryl, tempera, olej, płótno; 112 x 148,5 cm
sygn. na odwrocie: Piotr Wachowski/ "Malarz w pracowni"/ akryl, tempera, olej/ 2008
Studiował na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. W 2001 r. uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Obecnie pracuje na macierzystej uczelni jako asystent. Laureat nagrody kwartalnika EXIT. W 2002 nominowany do Paszportów Polityki. Uprawia malarstwo sztalugowe i ścienne. Jest współautorem realizacji fresku na czerpni warszawskiego metra. Zaczynał od Metamorfoz - w latach 1999 - 2001 tworzył wielkoformatowe przedstawienia procesów przekształceń ludzi i przedmiotów w zwierzęta. Często posługuje się ikonami kultury portretując Adolfa Hitlera, któremu przyznał równe miejsce w świecie innych wizerunków stawiając go pomiędzy katolickimi świętymi (Hitler i Święty, 2003). Jego obraz "św. Sebastian" został zakupiony do zbiorów Regionalnego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Częstochowie. Wielkie płótna Wachowskiego krzyczą, że malarstwo żyje, nie umarło, wbrew złowieszczym prognozom. Bardzo malarskie oleje, tempery, akryle są niezwykle efektowne, nie tylko przez technikę, przez swój galeryjny format, ale przez treściową i formalną nowoczesność. Dają nam to, wśród czego żyjemy. Można w tych obrazach widzieć dekoracyjność podobną do tej oferowanej w malowanych komiksach Lichtensteina, można dostrzegać kult pop-świata rodem z Warhola.