Kompozycja odwrócona. Malarz przedstawił ustawioną kompozycję z modelem siedzącym tyłem do widza, podpierającym się o klatkę. Zawieszona pomarańczowa materia na wzór drapowanych tkanin w martwych naturach stanowi bardzo intensywny akcent kolorystyczny całości. Z nią harmonijnie współgrają odcienie dobierane do łamania ochry ugrów i żółcieni. W oddali widoczna pracownia malarska, w której stojący przy sztaludze artysta maluje piramidalnie ułożoną kompozycję. Sposób malowania i kompozycja obrazu wskazują wpływy malarstwa francuskiego i wywodzącego się zeń koloryzmu. Sposób nakładania farby krótkimi pociągnięciami pędzla zdradza zainteresowanie impresjonizmem, czy późniejszym malarstwem ekspresyjnym Vincenta van Gogha.
Olej, sklejka; 144 x 90 cm
Sygnowany p.g.: ZM
Kompozycja odwrócona. Malarz przedstawił ustawioną kompozycję z modelem siedzącym tyłem do widza, podpierającym się o klatkę. Zawieszona pomarańczowa materia na wzór drapowanych tkanin w martwych naturach stanowi bardzo intensywny akcent kolorystyczny całości. Z nią harmonijnie współgrają odcienie dobierane do łamania ochry ugrów i żółcieni. W oddali widoczna pracownia malarska, w której stojący przy sztaludze artysta maluje piramidalnie ułożoną kompozycję. Sposób malowania i kompozycja obrazu wskazują wpływy malarstwa francuskiego i wywodzącego się zeń koloryzmu. Sposób nakładania farby krótkimi pociągnięciami pędzla zdradza zainteresowanie impresjonizmem, czy późniejszym malarstwem ekspresyjnym Vincenta van Gogha.